Druhá generace vozů formule E pomalu nakráčela do své druhé poloviny života. Jejich derniéra nastane v roce 2022. Poté se v sezoně 2022/23 představí zcela nový vůz – již jeho třetí generace. Na to je navázána spousta technických změn, které budou zakotveny v pravidlech. Evoluce se tak bude týkat pochopitelně i baterií.
Baterie třetí generace mají nabídnout pokročilou technologii napájení a rychlého nabíjení. Zejména o tomto detailu se živě diskutuje již od roku 2018, kdy zesílily hlasy o vnesení jakéhosi strategického prvku do závodů. Od roku 2022 je právě rychlé nabíjení onou potenciální oblastí, kde budou moci závodní inženýři vymýšlet rozdílné strategie.
Dále se mají nové baterie vyznačovat lepší energetickou hustotou, prodlouženým životním cyklem nebo zvýšenou trvanlivostí. V souvislosti s těmito změnami uvidíme i zvýšený výkon vozů, který se dostane ze současných 250 kW až na 350 kW.
Zvýší se i regenerativní brzdný výkon z 250 kW na 600 kW. Dodavatelem baterií byl pro následující čtyřletý cyklus staronově zvolen Williams Advanced Engineering, jenž se se svými bateriovými systémy osvědčil na úplném začátku formule E. Pomyslný štafetový kolík posléze přejala jiná britská společnost – McLaren Applied Technologies. Týmům své baterie dodá ještě v nadcházejících dvou sezonách.
Rozhodnutí Mezinárodní automobilové federace FIA padlo po posledním zasedání Světové rady motorsportu.