Z dodavatele baterií závodním týmem. McLaren potvrdil zájem o formuli E

Z dodavatele baterií závodním týmem. McLaren potvrdil zájem o formuli E
Fotografie: twitter McLaren Group
  • Šéf divize motorsportu automobilky McLaren potvrdil velký zájem o účast ve formuli E
  • Firma v současnosti dodává baterie všem týmům startovního pole
  • Koncem roku 2022 kontrakt vyprší a vzniku závodního týmu nebude nic bránit

McLaren a formule E, to není nikterak neznámé spojení. Platí od roku 2018, kdy obě strany uzavřely dohodu o dodávce, respektive odběru bateriových systémů pro druhou generaci vozů formule E. Na dohled už je každopádně generace třetí, která bude uvedena na startu sezony 2022/23. Tento termín a nedávný odchod německých značek Audi a BMW nyní dává možnost McLarenu potencionálně vyplnit vzniklou mezeru.

Právě do konce sezony 2021/22 má totiž britský výrobce na dodávku baterií s šampionátem smlouvu. Tendr na následující období pokrývající třetí generaci vozů znovu získala firma Williams Advanced Engineering, která již baterie dodávala v samých počátcích série. Každopádně McLaren nyní stojí v pozici, kdy mu smluvní závazek nebude bránit při úvahách přímého zapojení se do formule E. Ostatně, že podobné úvahy již probíhají, firma se sídlem v britském Wokingu již sama přiznala.

Mimo to McLaren provozuje závodní týmy ve formuli 1, IndyCar a otevřená vrátka si nechává i v případě vytrvalostních závodů WEC. Rozhodnutí, zda WEC, nebo formule E pochopitelně vzejde z kolektivní dohody uvnitř automobilky, nicméně odpovědnou osobou v oblasti motorsportu je Zak Brown. Ten uplynulou sobotu při příležitosti závěrečného závodu F1 novinářům autosport.com prozradil, že možnost účasti v sérii elektro formulí je skutečně na stole.

„Co se týče formule E, byli jsme mimo hru, protože jsme dodavatelem baterií. V rámci smlouvy s FIA nám tedy není dovoleno postavit na start vlastní závodní tým,“ nechal se slyšet Brown. „S příchodem nové generace aut v roce 2023 už ale nebudeme výhradním dodavatelem baterií, takže se pro nás formule E stává velmi zajímavou sérií. Je to něco, co začínáme do detailu sledovat.“

Browna nikterak neznepokojuje ani zmiňovaný odchod gigantů z Německa. Přitakává ale, že po důvodech jejich náhlého rozhodnutí je nutné pátrat. Na každý pád, ať už se podaří automobilky nahradit, či nikoliv, počet týmů by neměl spadnout pod deset, a to je číslo, které stále zajišťuje vysokou úroveň konkurence.

Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze