V minulosti automobilky neexperimentovali pouze s čistě elektrickým pohonem. Vymýšlelo se mnoho věcí a už i v historii automobilky zkoušely vodíkový pohon. Jako například Mercedes-Benz.
Psal se rok 1994, tedy rok, kdy se Nelson Mandela stal prezidentem Jihoafrické republiky a René Fasel byl pro změnu zvolen prezidentem Mezinárodní hokejové federace. Ve stejnou dobu Mercedes ukázal model Necar 1. Šlo o čtyřdveřovou dvoumístnou dodávku. Motor o výkonu 41 koní byl umístěn vpředu a poháněl přední kola. A nebyl to jen tak nějaký model. Šlo o prototyp a jednalo se o první automobil s palivovými články na světě. Princip byl jednoduchý – palivové články měnily kyslík a vodík na vodu. Při této chemické reakci vznikala energie, která poháněla elektromotor. Problém byl, že palivové články a další technologie, které tehdy bylo zapotřebí, zabraly kompletně celý zavazadlový prostor. V dnešní době je tato technologie už na zcela jiné úrovni.
Rozměrově na tom byl Necar 1 následovně: na délku měřil 4 992 mm, na šířku 1 809 mm a na výšku 2 035 mm. Pohotovostní hmotnost činila 3 500 kilogramů, maximální rychlost 90 kilometrů za hodinu a dojezd 130 kilometrů. Pohyboval se tedy na úrovni dnešního Volkswagenu e-up! K vidění je tento prototyp v Muzeu Mercedes-Benz ve Stuttgartu.
Zdroje: auta5p.eu, de.wikipedia.org, mercedes-benz.com