ČEZ otevřel komfortní nabíjecí hub na dálnici D2

11
ČEZ otevřel komfortní nabíjecí hub na dálnici D2
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Trasa mezi Bratislavou a Brnem je pro elektromobilisty zase o něco pohodlnější
  • Na mezistátní dálnici D2 v tomto směru dosud chybělo ultrarychlé nabíjení
  • To se právě teď změnilo, protože ČEZ otevřel hub s dostatkem kapacity

V souladu s Národním akčním plánem čisté mobility pokračuje pokrývání dálnic a jiných kapacitních tranzitních tahů rychlými nabíječkami. Zatímco dálnice D1 mezi Prahou a Brnem už nabízí celou řadu ultrarychlých nabíječek různých poskytovatelů, na navazující autostrádě D2 byla situace dosud tristní. Elektromobilistům sloužil jediný hub Ionity na čerpací stanici Shell v Ladné na kilometru 44,5, ovšem pouze směrem na Slovensko. Lokálně bezemisní cestovatelé mezi metropolemi Slovenska a Moravy měli dosud prostě smůlu.

Jenže to už neplatí; dominantní poskytovatel ČEZ futurego vybudoval a právě nyní spustil nabíjecí hub na odpočívce Ladná na stejném kilometru, ale v opačném směru. V prostoru, kde funguje non-stop čerpačka Shell s vlastním zázemím, rychlým občerstvením a prodejem základních potravin, drogerie a autopotřeb, se také nachází nová restaurace KFC na místě starého, zavřeného motorestu. A přímo před ní parkoviště s šesti přípojkami, z nichž každá poskytuje výkon až 200 kW. V dnešní době čím dál rychlejšího rozšiřování elektromobilů, schopných nabíjení rychlostmi přes 200 kW, už začíná být relevantní připomínka, že výkon by mohl být i vyšší, zejména když Ionity na druhé straně dálnice nabízí stojany s výkonem 350 kW, ovšem pro začátek to vůbec není špatné a v případě zájmu bude ČEZ zřejmě schopen rychlost navýšit.

Diskuze ke článku
David Ondrejkovič
Naposledy upraveno: 09:39
Nabíječkám ČEZu se cíleně vyhýbám ze 2 důvodů: 1) Jimi deklarovaný výkon ne vždy (dle mých zkušeností skoro nikdy) platí pro vozidla se 400V architekturou, kterých ovšem jezdí cca 90%. Ta dostanou zhruba jen polovinu až třetinu deklarovaného výkonu (ovšem zaplatí za plný výkon). 2) Cena za jejich UFC (když tedy máte 800V auto a skutečně ho dostanete) je oproti konkurenci při srovnání stejných tarifů (tedy bez měsíčního paušálu - pouze s registrací) zcela nekonkurenceschopná, a to nikoli o kousek, ale přímo o autobus. Pro mne je tedy každá lokalita, kterou zabere ČEZ, lokalitou pro elektromobilitu ztracenou.
Michal Opluštil
200kw výkon je až až, jelikož nabíjecí křivka. A kvůli CLA a pár Číňanům dělat silnější nemá moc smysl.
Michal Vaner
Alespoň podle mapy to vypadá, že se mezi těmi odpočívkami v jednom a druhém směru dá prostě přejet, takže to Ionity bylo dostupné i v druhém směru. Hádám, že proto to postavili jen na jedné straně. To samozřejmě platí i teɗ pro ten ČEZ.
Tomas Deml
Cena za 1kwh rychlonabíjení je u ČEZ 18Kč....Parita nákladů na "palivo" mi vychází v porovnání s dieslem 11Kč za 1kw,/Tesla Yx Mercedes GLC 250D/ kdybychom odečetli pro uplnou spravedlnost spotřební daň na naftu posune se to k cca 8,50 Kč za 1kw elektřiny..Rychlonabíjení u ČEZ je jako kdybychom tankovali 1 litr nafty za cca 55 Kč....To mají elektromobilisté oslavovat???

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze