Volkswagen zvažuje zásadní technickou změnu u svých elektrických modelů

4
Volkswagen zvažuje zásadní technickou změnu u svých elektrických modelů
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Značka chce instalovat do svých elektrických modelů malý spalovací motor
  • Ten má fungovat jako prodlužovač dojezdu
  • Finální verdikt, zda k tomu dojde, padne v březnu příštího roku

Ačkoliv jsou elektrické vozy od značky Volkswagen poměrně oblíbeným zbožím, ne každý jim stále přišel na chuť. Jenže německý koncern chce generovat co největší zisky a proto se rozhodl, že začne uvažovat o zásadním technickém řešení. To spočívá v tom, že své dosavadní elektrické modely hodlá v blízkých letech vybavit malým spalovacím motorem. Pod zkratkou EREV by se tak schovával například model ID.7, jenž je vlajkovou lodí značky a nabízí hromadu místa, luxusní výbavy a solidní jízdní zážitek. Tato technologie se poslední dobou stává velmi oblíbenou například v Číně, ale třeba na západních trzích není příliš obvyklá. Nejčastěji se s touto technikou setkáte u japonské Mazdy, konkrétně u modelu MX-30 R-EV, v poslední době ji používá také Leapmotor u modelu C10.

Prosazení přídavného spalovacího motoru do elektrických modelů je součástí investičního plánu na nadcházejících pět let. Více se máme dozvědět v březnu příštího roku, kdy se Volkswagen finálně rozhodne, na kolik procent by se takové řešení vyplatilo. Tiskový mluvčí značky k celé věci řekl, že hlavním rozhodujícím parametrem, kdy a kde technologii uvede, bude vývoj na trhu a poptávka ze strany zákazníků. Podle nás je ale tato myšlenka hodně zajímavá. Třeba model ID.3 s menší baterií neujede v zimě ani 300 km, ale s malým agregátem na přední nápravě by se dojezd mohl klidně navýšit o dalších 300 km. Čistým faktem je také to, že přítomnost generátoru na palubě vozu by automobilkám mohla umožnit instalaci menších baterií. To by mohlo snížit cenu vozu, na což zákazníci často rádi slyší.

Diskuze ke článku
Jan Schoedlbauer
Daleko lepší by bylo poněkud nenásilně edukovat lidi, že se s čistým elektrem dá normálně žít a nevymýšlet návrat spalováku, který ty auta akorát zesložití, navyšuje náchylnost k poruchám, všechny ty výměny olejů atd. Nemluvě samozřejmě o ekologii, i když se tady asi počítá více s e-palivy, tím se ale zvyšují provozní náklady atd. Má to smysl do konce desetiletí, potom s rozvojem čisté elektromobility a hlavně baterii je to blbost.
Miroslav Krejci
Dle mého je to pro vyspělou Evropu nesmysl, ale VW zřejmě cítí šanci se vrátit do Číny. Jenže to také nemá šanci na úspěch. Čínské značky jsou už dnes doma prakticky neporazitelné.
Michal Opluštil
Takže jako u i3. Bude to dražší, složitější, dražší a častější servis. No prostě super výhoda. Ne fakt ne, díky.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze