Ačkoliv jsou elektrické vozy od značky Volkswagen poměrně oblíbeným zbožím, ne každý jim stále přišel na chuť. Jenže německý koncern chce generovat co největší zisky a proto se rozhodl, že začne uvažovat o zásadním technickém řešení. To spočívá v tom, že své dosavadní elektrické modely hodlá v blízkých letech vybavit malým spalovacím motorem. Pod zkratkou EREV by se tak schovával například model ID.7, jenž je vlajkovou lodí značky a nabízí hromadu místa, luxusní výbavy a solidní jízdní zážitek. Tato technologie se poslední dobou stává velmi oblíbenou například v Číně, ale třeba na západních trzích není příliš obvyklá. Nejčastěji se s touto technikou setkáte u japonské Mazdy, konkrétně u modelu MX-30 R-EV, v poslední době ji používá také Leapmotor u modelu C10.
Prosazení přídavného spalovacího motoru do elektrických modelů je součástí investičního plánu na nadcházejících pět let. Více se máme dozvědět v březnu příštího roku, kdy se Volkswagen finálně rozhodne, na kolik procent by se takové řešení vyplatilo. Tiskový mluvčí značky k celé věci řekl, že hlavním rozhodujícím parametrem, kdy a kde technologii uvede, bude vývoj na trhu a poptávka ze strany zákazníků. Podle nás je ale tato myšlenka hodně zajímavá. Třeba model ID.3 s menší baterií neujede v zimě ani 300 km, ale s malým agregátem na přední nápravě by se dojezd mohl klidně navýšit o dalších 300 km. Čistým faktem je také to, že přítomnost generátoru na palubě vozu by automobilkám mohla umožnit instalaci menších baterií. To by mohlo snížit cenu vozu, na což zákazníci často rádi slyší.
