Teprve loni dorazil na světové trhy nový Hyundai Santa Fe, který ve své páté generaci nabízí spalovací, hybridní a plug-in hybridní techniku. Nyní byl ale v Jižní Koreji spatřen silně zamaskovaný prototyp, který je podle všeho faceliftem. Ten s sebou přinese drobné designové retuše, oživení výbavy a hlavně pak dorazí naprosto nová varianta pohonu. Podle všeho se jedná o typ EREV, tedy o elektromobil s prodlouženým dojezdem. Dokazuje to nálepka ve vozidle a podle výrobce tato varianta nabídne zážitek z jízdy, jenž bude plně srovnatelný s elektromobilem. Přitom má být zaručen kombinovaný dojezd přes 960 km, což má potěšit i ty nejnáročnější uživatele. Baterie ve voze má být čistě z produkce Hyundai a její předností je velká kapacita a kompaktní rozměry. Bohužel zatím nejsou známy přesné specifikace týkající se výkonu benzinového pomocného motoru, stejně tak chybí informace o možné kapacitě baterie.
Na první pohled by se omlazený Hyundai Santa Fe páté generace měl vyznačovat odlišným tvarem předních a zadních světlometů, které do jisté míry připomínají v Evropě neprodávaný SUV model Palisade. Santa Fe EREV pak dostane i o něco lepší výbavu, která bude respektovat moderní trendy v roce 2026. Představení vozu se má uskutečnit na jaře příštího roku, do prodeje pak novinka zamíří ještě v průběhu léta. Bude tedy zajímavé sledovat, jak moc bude verze EREV prodejně úspěšná. Navíc, redakcí nám již před nějakou dobu prošla verze PHEV, které ale kolega Marek Tomíšek tehdy vyčetl malý dojezd v elektrickém režimu a také slabé elektrické topení. To vše by mohl vyřešit právě laděný facelift, takže jsme sami zvědavi, zda se automobilka poučí z oprávněné kritiky.
Technické parametry Hyundai Santa Fe (2023) HEV
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 4 830 × 1 900 × 1 720 mm, 1 985 kg |
|---|---|
| Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4 |
| Výkon | 158 kW, 215 koní, točivý moment: 367 Nm |
| Nádrž | 67 l |
| Spotřeba | Kombinovaná: 6,9 l / 100 km |
| Cena od | 1 199 990 Kč |
