Velké SUV Hyundai Santa Fe plní v Evropě roli vlajkové lodě Hyundai, byť z globálního hlediska nad ním je v nabídce značky Hyundai ještě větší SUV s názvem Palisade. Z nové generace s označením MX5 jsme již přinesli první jízdní dojmy z verze PHEV a otestovali hybridní verzi s pohonem všech kol i stejnou motorizaci s pohonem předních kol. Nyní testujeme Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid, který má standardně pohon všech kol.
Technické parametry Hyundai Santa Fe (2023) PHEV
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 830 × 1 900 × 1 720 mm, 2 110 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 185 (118) kW, 252 (160) koní, točivý moment: 367 Nm |
Baterie | ? (13,8 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | palubní: 3,3 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 1,7 l / 100 km |
Cena od | 1 449 990 Kč |
Pokud jde o technické parametry, není v tuto chvíli potřeba zacházet do velkých detailů. Nová generace Hyundai Santa Fe se totiž představila již před rokem a tehdy jsme přinesli podrobné kompletní představení. Zároveň se o modelu obecně dočtete více v obou zmíněných testech hybridní motorizace. V tomto testu se tedy zaměřím primárně na to, jak v novém Hyundai Santa Fe funguje plug-in hybridní pohon.
První zjištění je, že bude velký rozdíl mezi letní spotřebou, kterou jsem zkoušel při prvních jízdních dojmech a zimní spotřebou, kterou zkouším teď. Hyundai Santa Fe totiž ani v plug-in hybridní motorizaci nemá dostatečně výkonné elektrické topení. V těchto nízkých teplotách těsně nad nulou tedy hned po startu naskočí spalovací motor i v případě, že je trakční baterie plně nabitá. Krátké trasy po městě tedy jedete v hybridním režimu s nastartovaným spalovacím motorem a až na delších trasách, poté co se auto vytopí, přijde ke slovu i plně elektrický pohon. Teplotu vyhřátého interiéru již elektrické topení udržet dokáže, případně auto na chvíli nastartuje spalovací motor a po zahřátí pokračuje zase v plně elektrické jízdě.
Když jsem před krátkou jízdou po městě vypnul topení, Hyundai Santa Fe PHEV ji zvládlo v plně elektrickém režimu s nulovou spotřebou benzínu, což dokazuje, že spalovací motor startuje pouze kvůli topení. Pokud vás na tomto autě něco zajímá, ptejte se v komentářích pod tímto článkem.