Volkswagen ID.3 GTX Performance Fire+Ice (2025)
test

Volkswagen ID.3 GTX Performance Fire+Ice (2025)

Dokonalý návrat v čase
2

V roce 1990 přišel na trh dvojkový Golf v limitované edici Fire and Ice. Uběhlo 35 let a nyní tu máme nepřímého nástupce, který jezdí na elektřinu, má stejné barvy a specifické prvky výbavy. Jaký je nový ID.3 Fire+Ice v nejvýkonnější verzi Performance s výkonem 329 koní?

Začněme ale hezky popořádku. Celkově se vyrobí pouze 1 990 kusů edice Fire+Ice. Tímto počtem výrobce vzdává hold druhé generaci Volkswagenu Golf, která dorazila právě v roce 1990 s označením Fire and Ice. Tato exkluzivní výbava byla dostupná s celou řadou motorů, přičemž vrcholem byla varianta 1.8 GTI s výkonem 160 koní. A jelikož ID.3 by se ve stejné edici nemělo nechat zahanbit, k dostání je ve dvou výkonnostních specifikacích. Na domácím trhu v Německu lze koupit slabší GTX Fire+Ice s výkonem 286 koní, ale i výkonnější verzi Performance s 326 koňmi. To na českém trhu je nabídka „ořezaná“. To znamená, že u nás pořídíte výhradně dražší/výkonnější otestovanou specifikaci, za kterou si české zastoupení značky řekne o 1 299 900 Kč. I když se to může zdát hodně, kromě extra vzhledu dostanete i specifickou výbavu a solidní nálož výkonu. Jedinou nevýhodou je, že vozidlo má stále pohon zadní nápravy a čtyřkolka se v rámci modelové řady ID.3 zakoupit nedá.

Technické parametry Volkswagen ID.3 facelift (2023) GTX Fire+Ice

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 265 × 1 809 × 1 552 mm, 2 039 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon240 kW, 326 koní, točivý moment: 545 Nm
Baterie82 kWh (79 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 185 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,4 kWh / 100 km, dojezd: 591 km
Cena od1 299 900 Kč

Tato limitovaná edice navazuje na partnerství s módní značkou Bogner, stejně jako u starého Golfu. Její předností je hlavně barevný motiv s karoserií lakovanou do exkluzivního odstínu fialové Ultra Violet Metallic (byť nejde o identický odstín z konceptu), jenž doplňují kontrastní sloupky v červené Flaming Red. Na C-sloupku se objevuje speciální grafika, na zadním spoileru zase logo edice. Do fialového laku je částečně lakována i nová sada 20" kol Locarno, kdežto světelná projekce ze zrcátek ukazuje ohnivý a ledový živel na straně řidiče, respektive spolujezdce. Musím uznat, že celá tato kombinace vypadá skvěle a osobně bych si speciální verzi klidně pořídil. Škoda jen, že nikde na voze není uvedeno, o jaký exemplář z celkového počtu 1 990 kusů se jedná.

Motiv ohně a ledu se samozřejmě objevuje také interiéru, kde je hlavním poznávacím znamením edice Fire+Ice dvoubarevné provedení sportovních předních sedaček. Řidičovo místo je oděno do specifického čalounění s červenými akcenty, zatímco u spolujezdce jsou modré. Stejný motiv najdeme na kobercích vpředu, kdy u řidiče je malé logo ohně, zatímco u spolujezdce je malá ikonka vločky. Výbavu GTX Fire+Ice pak Volkswagen doplňuje i standardně příplatkovými prvky, jako je zadní kamera, bezklíčový přístup, masážní funkce sedadel, head-up displej s rozšířenou realitou nebo audiosystém Harman Kardon. V ostatních ohledech se pak jedná o standardní ID.3, jakou jsme v redakci měli nespočetněkrát. Kabina je kvalitně zpracovaná, stále jsem se ale nesmířil s ovládáním převodovky napravo pod volantem. Po stránce prostoru pro posádku si nicméně nemám nač stěžovat. V kabině je dost místa a do dozadu se vejdou cestující s výškou 185 cm.

Většinu palubních funkcí je potřeba ovládat skrze displej infotainmentu s úhlopříčkou 12,9". Ten je koncepčně převzatý z ID.7 a pohání jej výrazně výkonnější hardware. Navíc disponuje nejnovějším softwarem 5.2 s inovovaným prostředním a rozšířenými funkcemi. A zatímco palubní systém je opravdu rychlý a intuitivní, volant se stále nezbavil dotykových ploch. To celkem dost komplikuje řízení, protože hlavně při sportovní jízdě jsem často spustil tempomat či snížil hlasitost rádia. I když je ID.3 GTX Fire+Ice maximálně vybaven, stále se u druhé řady sedadel nenachází samostatný výduch klimatizace.

Nejdůležitějším aspektem testované verze je každopádně pohon, který zde obstarává elektromotor AP550. Ten na zadní nápravu posílá v rámci verze Performance výkon 326 koní, což postačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 s. Testovaná specifikace dokáže jet až 200 km/h, než zasáhne omezovač. Podle výrobce je možné ujet až 580 km (dle WLTP), což prověřil náš test spotřeby. ID.3 s výkonem 326 umí v kombinovaném režimu ujet 446 km, a to díky baterii s využitelnou kapacitou 79 kWh. Ani nabíjení není úplně zdlouhavé, protože vůz se umí nabíjet výkonem až 185 kW. Standardně je verze Fire+Ice vybavena také adaptivním podvozkem DCC+, který přináší významně lepší jízdní komfort. Řidič má navíc možnost individuálního nastavení tuhosti, a to nad rámec pevně daných jízdních režimů. Ve sportovním tak lze dále podvozek přitvrdit, naopak v komfortním nastavení lze z ID.3 udělat plavný dálniční křižník. Jako největší nevýhodu tak vidím absenci pohonu všech kol, protože výkon 326 koní je na zadní nápravu vcelku dost.

Stačí pak jet na mokrém či zasněženém povrchu a elektronická stabilizace má najednou spoustu práce. Volkswagen ID.3 GTX Performance Fire+Ice je celkově opravdu exkluzivní sportovní limitka, která nejenže dobře vypadá, ale ona i dobře jezdí. K vozu je ale potřeba mít kvalitní obutí a také je potřeba počítat s tím, že systém ESP nikdy nepůjde úplně deaktivovat. To může znamenat jisté omezení pro nejnáročnější. Díky menším rozměrům si (zatím) nejmenší ID. zachová agilitu, hravost, ochotně se vrhá do zatáček a nový motor autu skutečně hodně sedí. Zároveň si ID.3 nehraje na sportovní auto.

Jako největší benefit vozu jsem ale nevnímal sportovní výkony či agilitu, ale výrazně zlepšený komfort. Nový podvozek je měkčí, lépe žehlí nerovnosti, zmizelo předo-zadní poskakování a ID.3 působí dospělejším a komfortnějším dojmem. V testované limitované edici získáte zajímavě vypadající a vybavený elektromobil, který nebude běžně k vidění. 326koňový ID.3 nabídne přijatelnou spotřebu, vynikající jízdní komfort, velkorysou luxusní výbavu i zábavu za volantem.

Foto: fDrive.cz

volkswagen-id3-facelift-2023
Klady
  • štědrá výbava
  • zábava za volantem
  • výkon a dynamika
  • punc exkluzivity
Zápory
  • druhá řada sedadel nemá vlastní výduchy klimatizace
  • nelze mít s pohonem obou náprav
Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Naposledy upraveno: včera 12:15
ID.3 jednoznačně dospělo, verze GTX s baterkou 79kWh netto a 210kW výkonu s noým interierem je fakt dobrá. Ale ten exterier...nebo teda spíš ten předek. To je tak sladké, až bije do očí ta násilná snaha to zesportovnit.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze