BMW obrací list. Chce se pustit do vývoje elektromobilů s prodlouženým dojezdem

8
BMW obrací list. Chce se pustit do vývoje elektromobilů s prodlouženým dojezdem
Fotografie: fDrive.cz
  • Prodlužovač dojezdu by mohlo dostat BMW i7 a iX3
  • Oba modely jsou prý dostatečně velké na to, aby se do nich vešel malý benzínový motor
  • Hlavním důvodem k vývoji modelů EREV je čínský trh

BMW má se svou platformou Neue Klasse velké plány. Kromě další várky nových elektrických modelů chystá lehkou změnu v nabídce, která se dotkne sedmičkové řady a také SUV iX3. Bavorský výrobce totiž údajně zvažuje přidání malých benzínových motorů do těchto dvou modelů. Díky tomu by šlo o elektromobily s prodlouženým dojezdem, které se označují zkratkou EREV. Nejmenované zdroje tvrdí, že oba vozy jsou dostatečně velké na to, aby se do nich vešel malý benzínový motor. To vše půjde bez narušení celkové konstrukce a výhodou je, že BMW si tyto malé motory vlastně již nějakou dobu samo vyrábí. To pomůže udržet nízké náklady na vývoj a současně se zkrátí doba potřebná k uvedení takového vozidla na trh.

EREV funguje jako elektromobil, který je ale v případě potřeby dobíjen skrze malý benzinový motor. Malý generátor tak pomůže například v případě, že v blízkosti nejsou žádné nabíječky. Řidič tak nemusí mít obavy o to, zda dojede. A přesně tato výhoda by se mohla hodit především majitelům elektrické řady 7. Nejnovější generace tohoto vozu má sice kontroverzní design, ale jeho komfort, prostor a výbava jsou takřka bezkonkurenční. Navíc, v poslední době se objevuje stále více značek, které hodlají vyrábět modely typu EREV. Za zmínku stojí například Scout Motors, které již před nějakou dobou oznámilo produkci modelů Traveler a Terra. I tato dvojice disponuje malým benzínovým motorem umístěným vedle zadního elektromotoru. A co stojí za tím, že i BMW chce alespoň malé míře přejít k vozům EREV?

Za vším hledejme čínský trh. Tamní hráči, jako je třeba značka BYD, zaznamenali s elektromobily velký úspěch. Německá luxusní automobilka si ale nepochybně přeje větší podíl na obrovském čínském automobilovém trhu a aby se jí povedlo vyhovět místním preferencím, musí nabízet vozy, jenž budou specifické pro tento region. Zatím není známo, kdy budou první modely BMW EREV k dispozici. Německý výrobce ale uvedl, že „neustále analyzuje vzorce užívání, potřeby zákazníků, vývoj trhu a přezkoumává tržní potenciál různých technologií“.

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
No tak hlavně v Německu, kde jsou dálnice všude a jezdí se na nich 140+ to dává velký smysl. 300km po dálnici je pořád strašně málo, je to otravný furt někde hledat nabíječku, doufat, připojovat, hlídat, tento když potřebuje auto atd...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze