Mercedes-Benz třídy C s plug-in hybridním pohonem se nám v testu líbil. Je to však plug-in hybrid tvořený především na výkon a zábavu za volantem a na spotřebu se moc nehledí. Ani dojezd na elektřinu není zázrakem. Většinou jsme byli rádi, když jsme po plném nabití ujeli dvacet kilometrů. Jako u každého modelu se chystá facelift a s ním i vylepšení pohonu. Překvapila nás však jedna věc. Mercedes pořád nepustila myšlenka hybridního pohonu spojeného s dieselovým motorem. Mnohem více se nám totiž líbí, jak situaci řeší BMW. To má pro trojkovou řadu také připravené dvě verze plug-in hybridu, oba jsou však benzinové. První je orientován na výkon s výkonným dvoulitrovým čtyřválcem a druhý bude pravděpodobně s 1,5litrovým tříválcem a mnohem nižší spotřebou.
Motorizace C 350e bude nahrazena C 400 EQ Power a podle zvýšení čísla můžeme očekávat také zvýšení výkonu, konkrétně o slušných 41 koní. A vylepšení se bude týkat i zrychlení nabíjení. Tady by zatím bylo vše v pořádku, podle všeho se ale chystá i motorizace C 400d EQ Power. Ta bude kombinovat dieselový čtyřválec a elektromotor. Při pomyšlení, jak se bude traktorový čtyřválec neustále startovat a vibrovat celou kabinou, nám není vůbec dobře. Dojezd na elektřinu by však měl být u obou variant zhruba 50 kilometrů. Pokud by se dieselový motor zapínal při dlouhých výletech o víkendu, vše by dávalo smysl. Bojím se však, že se bude neustále zapínat i při krátkých pojezdech.
Možná zajímavější zpráva je o variantě C 200 EQ Boost se 188 koni. Ono označení EQ Boost značí 48V okruh měnící vůz na tzv. mild-hybrid. Díky tomu dostane vůz nejen 17 koní navíc, ale také bude umět rekuperovat energii a jezdit chvilkami na elektřinu. Jak se u benzinového motoru EQ Boost projeví, na to si budeme muset počkat. A čekat nebudeme muset moc dlouho – facelift by měl dorazit již v březnu.
Těšit se můžete na Apple CarPlay, Android Auto a také bezdrátové nabíjení telefonu. Chybět nebude vzduchové odpružení ani nová technologie Car-to-X, který po vzoru Tesly umožní updaty softwaru přes internet. Z třídy E zase „Céčko“ dostane autonomní parkování pomocí smartphonu a velký balíček bezpečnostních asistentů.
Zdroj: autocar.co