Hyundai uvádí na trh nový Ioniq. Původní model byl v době své premiéry v roce 2016 prvním automobilem na světě koncipovaným od začátku pro tři různé elektrifikované pohony – hybridní, plug-in hybridní a výhradně elektrický.
Nový Ioniq je vybaven vyspělými službami Blue Link v oblasti konektivity, souborem asistenčních systémů a prvků aktivní bezpečnosti SmartSense a nejmodernějšími funkcemi informačních a zábavních systémů. Navíc byl vylepšen také jeho vnější a vnitřní design. Řidiče nového modelu Ioniq Electric navíc potěší o 36 % větší kapacita pro ukládání elektrické energie, a to díky modernizované sadě akumulátorů.
„Naše nové modely Ioniq navazují na úspěchy první generace díky řadě vylepšení v oblastech konektivity a designu,“ říká Thomas A. Schmid, provozní ředitel společnosti Hyundai Motor. „Co se týče vozidel Hyundai pro ekologickou mobilitu, je Ioniq průkopníkem, protože nabízí našim zákazníkům všechno, co požadují, a to díky uživatelsky přívětivým vyspělým technologiím, které usnadňují život.“
Kapacita akumulátorů nového modelu Ioniq Electric byla zvýšena z 28 na 38,3 kWh. Díky tomu mohou řidiči překonávat větší vzdálenosti mezi nabíjením. Nový Ioniq Electric se tak může pochlubit o 36 % větší kapacitou pro uložení elektrické energie, která umožňuje celkový dojezd 294 km (předběžná hodnota na základě interních testů dle metodiky WLTP). Elektromotor poskytuje nejvyšší výkon 100 kW (136 k) a maximální točivý moment 295 Nm. Elektromobil je standardně vybaven výkonnější nabíječkou 7,2 kW (doposud 6,6 kW) pro nabíjení střídavým proudem ze zásuvky typu 2. Při použití stojanu pro rychlé nabíjení výkonem 100 kW lze akumulátory nabít na 80 % kapacity za pouhých 54 minut.
Nové modely Ioniq Hybrid a Ioniq Plug-in jsou vybaveny zážehovým čtyřválcem Kappa 1.6 GDI s přímým vstřikováním benzinu, nejvyšším výkonem 105 koní a maximálním točivým momentem 147 Nm. Elektromotor s trvalým magnetem modelu Ioniq Hybrid poskytuje nejvyšší výkon 43,5 koní a maximální točivý moment 170 Nm. Je napájen akumulátory Li-Poly s kapacitou 1,56 kWh, uloženými pod zadními sedadly. Elektromotor verze Plug-in, napájený akumulátory Li-Poly s kapacitou 8,9 kWh, poskytuje nejvyšší výkon 60,5 koní a maximální točivý moment 170 Nm. Modely Ioniq Hybrid a Plug-in poskytují v kombinaci s motorem 1.6 GDI celkový výkon hybridní soustavy 141 koní a točivý moment až 265 Nm. Elektromotor umožňuje modelu Ioniq Hybrid jízdu s výhradně elektrickým pohonem, a to rychlostí až 120 km/h. Řidiči, kteří se rozhodnou pro Ioniq Plug-in, se mohou spolehnout na výkonný akumulátor Li-Poly s kapacitou 8,9 kWh, který umožňuje dojezd 52 kilometrů s čistě elektrickým pohonem (předběžná hodnota na základě interních testů dle metodiky WLTP).
Motor vozu Ioniq Electric půjde na dálku nastartovat nebo vypnout prostřednictvím aplikace pro chytré telefony. U všech verzí modelu Ioniq je tímto způsobem možné dálkově zamknout či odemknout dveře nebo ovládat klimatizaci vozidla. Majitelé verze Plug-in nebo elektromobilu mohou díky této technologii také na jakoukoli vzdálenost zkontrolovat stav akumulátorů, aby zjistili, kdy bude nutné vozidlo nabíjet. Hyundai s novým modelem Ioniq zavádí také eCall. K telefonickému spojení se záchrannými službami dojde automaticky po aktivaci airbagů nebo stisknutím tlačítka umístěného nad vnitřním zpětným zrcátkem. Nejbližší záchranné službě jsou zároveň odeslány důležité údaje jako informace o vozidle, čas nehody, směr jízdy, informace o airbagu a senzoru nárazu.
Na přání dodávaný multimediální systém s audiovizuálními a navigačními funkcemi využívá 10,25" dotykový displej s funkcí děleného zobrazování. Systém kromě toho disponuje funkcí hlasového ovládání s připojením ke cloudu, a to v šesti jazycích (se systémem Blue Link). Uživatelé si mohou individualizovat vylepšený displej výběrem ze dvou verzí hlavní plochy a možností upravit si zobrazované ikony a funkce. Již základní informační a zábavní systém disponuje funkcemi Android Auto a Apple CarPlay.
Apple CarPlay
V nabídce je i asistent pro hospodárnou jízdu Eco DAS (Eco-Driving Assist System), který pomáhá snižovat spotřebu paliva. Integrovaný asistent pro setrvačnou jízdu analyzuje informace z navigačního systému o průběhu trasy a upozorňuje řidiče na blížící se úseky, vyžadující pomalejší jízdu (například odbočka, křižovatka, dálniční sjezdy apod.). Cílem této funkce je snižovat spotřebu paliva a minimalizovat používání brzdové soustavy. Asistenta pro setrvačnou jízdu lze aktivovat v režimu Eco při jízdě rychlostí od 40 do 160 km/h.
Pouhých. :-) Hezké. A že před faceliftem to šlo za 20 minut, to neva?