Hyundai Ioniq Electric obdržel titul ČEEP (Český energetický a ekologický projekt) za rok 2018 v kategorii energetika, průmysl, doprava. Již 17. ročník celostátní soutěže byl opět zaměřen na zvýšení energetické účinnosti a dosažení úspor energie v ČR. Dalšími hlavními body jsou zlepšení životního prostředí v hojně obydlených oblastech a podpora zájmu o studium technických oborů. Výsledky vyhlásila společnost Top Expo CZ v rámci slavnostního galavečera v Betlémské kapli v Praze.
Hyundai získává ocenění v rámci alternativních pohonů napříč celou Evropou, a to i v České republice. V minulém roce obdržel titul ČEEP Hyundai NEXO, vodíkový elektromobil poháněný palivovým článkem, a nyní na tento úspěch navazuje nový elektromobil Ioniq. „Jsme moc rádi, že se nám do soutěže každým rokem hlásí tak kvalitní produkty, jako je letos například Hyundai Ioniq Electric. Právě takové projekty nám pomáhají v naplňování hlavních cílů soutěže, kterými jsou udržitelná energetika a zlepšování životního prostředí,“ říká Martin Dostoupil, zástupce společnosti Top Expo.
„Titul ČEEP nás u nového elektromobilu IONIQ velice těší. Jedná se již o druhé ocenění, které vůz od zářijového vstupu na český trh získal a věřím, že není poslední. Čistá mobilita je jedním z hlavních pilířů značky a do roku 2025 Hyundai Motor Group globálně uvede 44 modelů s elektrifikovaným pohonem a bude investovat přes 35 miliard EUR,“ uvedl Jan Pohorský, specialista komunikace společnosti Hyundai Motor Czech.
Modelovou řadu Ioniq Hyundai uvedl na trh již v roce 2016. Ta jako vůbec první na světě poskytla v jedné karosářské variantě výběr všech důležitých elektrifikovaných pohonů a více než 60 000 prodanými vozy se stala neodmyslitelnou součástí nynější nabízené palety modelů. Řidiče nového modelu Ioniq Electric navíc potěší o 36 % větší kapacita pro ukládání elektrické energie (nyní 38,3 kWh) díky modernizované sadě akumulátorů.
Technické parametry Hyundai Ioniq electric (2019) Smart
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 470 × 1 820 × 1 450 mm, 1 880 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina |
Výkon | 100 kW, 136 koní, točivý moment: 295 Nm |
Baterie | 38,3 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 7 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 13,8 kWh / 100 km, dojezd: 311 km |
Cena od | 949 990 Kč |
Proč je na obrázku v perexu hybridní verze?