Dosavadní Ioniq se s více než 60 tisíci prodanými vozy od uvedení na trh v roce 2016 stal jedním z hlavních pilířů produktové řady Hyundai reprezentující budoucí mobilitu. Společně s modelem Nexo s pohonem na vodík a novým elektromobilem Kona Electric nabízí Hyundai ekologicky zaměřeným řidičům v současnosti bezkonkurenční výběr. Modernizované verze modelu Ioniq jsou dalším logickým krokem, který zpřístupňuje čistou mobilitu ještě většímu počtu řidičů.
Modernizovaný interiér zahrnuje nové praktické a komfortní funkce. Nový multimediální a informační systém s audiovizuálními a navigačními funkcemi nově zobrazuje na 10,25" displeji nejrůznější užitečné informace. Systém kromě toho disponuje softwarem pro hlasové ovládání a aktualizuje se bezdrátově. Součástí standardní výbavy jsou nejmodernější zábavní a informační technologie včetně systémů Android Auto a Apple CarPlay i služby Hyundai Live Services.
Nejširší bezpečnostní výbava v tomto segmentu zahrnuje mimo jiné asistenta pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCW/FCA (Forward Collision Warning / Forward Collision-Avoidance Assist) a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist). Řidiči mohou díky tomu bezpečně cestovat i v hustém silničním provozu během dopravních špiček. Asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning) jej navíc upozorňuje, že při řízení vykazuje projevy nepozornosti a měl by se náležitě soustředit na řízení, nebo si raději odpočinout.
V oblasti vnější výbavy byla rozšířena paleta barev karoserie pro model Ioniq o tři nové odstíny laku – Fluidic Metal, Electric Shadow a Liquid Sand – na celkových osm. Hyundai tak reaguje na kreativní požadavky řidičů, týkající se estetiky modelu Ioniq, který od roku 2016 slaví úspěchy ve svém tržním segmentu. Ioniq také nově přebírá od SUV Kona funkci ovládání pomocí jednoho pedálu. Chytrý systém rekuperace kinetické energie a režim Utility pro používání funkcí vozidla i při vypnutém pohonu.
Prozatím se novinky oficiálně týkají modelů Ioniq Hybrid a Ioniq Plug-in Hybrid. Velmi pravděpodobně se budou týkat i plně elektrické verze Hyundai Ioniq Electric, která ale navíc dostane i větší baterii. Spekuluje se o navýšení kapacity baterie ze současných 28 kWh na 38,3 kWh. Očekává se, že plug-in hybrid půjde na trh v červenci a elektromobil v září letošního roku.