Hyundai Motor Group (HMG) odhalila novou zajímavou technologii, která podporuje nedoslýchavé řidiče. Ti jsou odkázáni především na svůj zrak a hmat. Koncern HMG vyvinul komunikační metodu pro neslyšící osoby, která zprostředkovává zvuky uvnitř vozu i zvenku prostřednictvím hmatových a vizuálních vjemů.
Technologie využívá umělou inteligenci, která analyzuje zvuky přicházející zvenku, a dva samostatné asistenční systémy, které vzájemně spolupracují: AVC (Audio-Visual Conversion) a ATC (Audio-Tactile Conversion). Ty mohou významně pomoci neslyšícím řidičům, kteří mají velmi citlivý hmat a obvyklé zrakové schopnosti.
AVC zvyšuje bezpečnost jízdy, protože umožňuje komunikaci s vnějším prostředím prostřednictvím vizuálního zobrazování charakteristických zvuků, vydávaných například sirénami a houkačkami vozidel záchranných služeb, v podobě piktogramů na průhledovém displeji. Také volant je vybaven různobarevnými diodami LED, které za jízdy poskytují informace navigačního systému.
Na veřejnou výzvu zaslalo své příběhy mnoho lidí z celé Koreje. Koncernem HMG byl vybrán Daeho Lee, historicky první nedoslýchavý řidič taxislužby v Soulu, aby předvedl technologii pro podporu při řízení. Lee, sluchově hendikepovaný otec dvou dětí, začal nedávno novou kariéru jako řidič taxislužby. Vzhledem ke svým problémům se sluchem musel spoléhat především na svůj zrak. Dostával se však do kritických situací s ostatními řidiči, protože neslyšel houkačky okolních vozidel. Nepřetržité nadměrné namáhání zraku navíc způsobovalo únavu očí, která přicházela mnohem dříve než u průměrného řidiče.