Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid
test

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Umí jezdit za málo a ještě méně
9
  • Cena startuje na 899 900 Kč
  • Jde o skvělého společníka, který jezdí doslova za pár
  • Momentálně se jedná o jeden z nejlepších plug-in hybridních modelů na trhu
  • V základní ceně je bohatá výbava včetně klimatizování sedadel či vyhřívání volantu
  • Po zhruba 950 kilometrech nám palubní počítač ukazoval spotřebu benzinu 4,5 litru

Poslední dobou se často hovoří o tom, že plug-in hybridní auta vůbec nefungují tak, jak by měla. Každý rozumný člověk ví, že udávané spotřeby kolem 1,5 litru jsou opravdu nesmyslné. Leda že byste jezdili prakticky jen po městě a stále nabíjeli. Není žádné tajemství, že daleko lépe fungují auta, kde se už od vývoje počítalo s tím, že dostanou plug-in hybridní pohon. Takovým je například Hyundai Ioniq. Ten si můžete koupit jak jako elektromobil a hybrid, tak i plug-in hybrid, který nás teď bude zajímat nejvíce. Plnohodnotný test už máme za sebou a dnes se budeme věnovat především spotřebě.

Je jiný. Pro někoho ošklivý, pro jiného hezký. Mě osobně se Ioniq celkem líbí. Ačkoli to není sportovec, sportovně svažující se zadní okno dodává designu trochu toho koření. Maska modelů, které mají pod kapotou spalovací motory, není celá zaslepená, jako je tomu u elektrické varianty. V době testování se na mě koukalo i dost lidí a rozhodně si nemyslím, že to bylo kvůli mě, ale právě kvůli autu. Ať už se lidem líbí nebo ne, koukají na něj.

Technické parametry Hyundai Ioniq plug-in hybrid (2017)

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 470 × 1 820 × 1 495 mm, ? kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon141 (105) koní, točivý moment: 265 Nm
Baterie8,9 kWh
Nabíjeníkonektory: Mennekes
Spotřeba?
Cena od849 990 Kč

Už v minulosti jsem Ioniq chválil, že má poměrně bohatou základní výbavu – vyhřívaný volant, klimatizovaná sedadla a infotainment s podporou Apple CarPlay i Android Auto. Asi největší nevýhodou je absence jakékoli aplikace pro chytrý telefon. Přeci jen dát pomocí chytrého telefonu automobilu pokyn, ať se vytopí, neb za půl hodiny vyrážíte, je nesmírně návyková věc. Ioniq zvládá jen pravidelné plánovaní. Jestli tedy do práce každý den vyrážíte ve stejnou hodinu, pak si nastavíte čas odjezdu a auto se vyhřeje. Snad aplikaci Hyundai brzy přinese.

S Ioniqem jsme nacestovali 950 kilometrů po celé České republice. Dálnice, město i Orlické hory. A rozhodně jsme ho při každé příležitosti nenabíjeli. Do plné baterie byl Ioniq nabitý pouze čtyřikrát, což by v případě laboratorních podmínek znamenalo, že jsme z celkového nájezdu urazili 240 kilometrů na elektřinu. Tak tomu však rozhodně nebylo. Přeci jen spotřeba na rychlostní silnici je jiná než ve městě. O tom svědčí i fakt, že při vrácení už na nás svítila rezerv. Palubní počítač zároveň ukazoval spotřebu 4,5 litrů. Nádrž má přitom objem 43 litrů.

Dálniční přesun znamenal spotřebu 5,3 litrů, což je rozhodně skvělá hodnota. Je však vykoupenou dynamikou. Výkon a spotřeba nejdou úplně dohromady, takže je vám asi jasné, že Ioniq není žádný velký sportovec. Předjíždění je potřeba dobře rozmýšlet, zvlášť když jde například o předjížděcí manévr do menšího kopce. Přeci jen 141 koní není v dnešní době nic zázračného. To však z mé strany není výtka, jen konstatování faktu. Pokud je vaším cílem jezdit za pár korun, pak Ioniq může být skvělá volba. O to více, když si dáte více záležet s nabíjením, popřípadě do práce dojíždíte pár kilometrů a o víkendu si sem tam uděláte nějaký výlet třeba na hory.

Během testování na mě koukalo dost lidí a rozhodně to nebylo kvůli mě.

Nabíjení probíhá pomocí standardu Mennekes. Doma si Ioniq můžete zapojit do klasické 230V zásuvky, kdy je nabíjení otázkou zhruba 3–4 hodin. Ve chvíli, kdy se stane něco nepředvídatelného, můžete využívat spalovací pohon a i tak vás Ioniq finančně nezruinuje. Pod kapotou je benzinový atmosférický čtyřválec. Baterie má kapacitu 8,9 kWh. Pokud půjdeme v rovině teorie, tak při ceně 2 Kč / 1 kWh vás nabití vyjde na 18 korun. Jasně, počítá se, že vzniknou nějaké ztráty, ale pokud se vaše cena od našeho příkladu dramaticky neliší, pak se prakticky vždycky dostanete s cenou pod jednu korunu na jeden kilometr. Mírnou nevýhodou je cena Ioniqu jako takového. Ta startuje na hodnotě 899 900 Kč.

Jestli nad Ioniqem uvažujete, tak byste měli vědět, že se v průběhu letošního roku dočkáme faceliftu. Můžeme tedy očekávat lehce pozměněný design, ale třeba se dočkáme i větší baterie, popřípadě lepší optimalizace, která umožní Ioniqu na elektřinu ujet i dále než 60 kilometrů. V praxi totiž po městě s lehkou nohou 60 kilometrů dáte, ale na normální silnici, kdy jedete 90 km/h, kapacita baterie padá rychleji, zvlášť když máte po cestě hodně kopců. Záleží tedy, jak a především kde Ioniq používáte. Oněch 60 kilometrů pro někoho může být i v Praze málo. V malém městě už je to dostačující, ale na nějaké větší dojíždění do práce, kde navíc nemáte možnost nabíjet, to už dostačovat nemusí.

Diskuze ke článku
Michal Vávra
Celkem slušná cenovka, krásná spotřeba a bohatá základní výbava s klimatizací. Pěkné auto.
Dyx
hmm.. cena nic moc.. provozni naklady taky nic moc... Se starym krapem Toyota Prius rok 2006 se na dostanu na palivove naklady na 1 km okolo 0.50-0.60 haliru (LPG, odpis DPH).... a da se poridit od 120tis. Porad cekam az bude na trhu auto s jeste levnejsimi palivovymi naklady za rozumne penize...... ale vypada to ze za poslednich 13roku nikdo osobni auto s levnejsimi palivovymi ale i provoznimi naklady za rozumnou cenu nevymyslel, nevyrobil a ani neprodava....
Pavel
no teda a já jezdím za 4,1 nafty na 100 km 1.6 CRDi 94 kw lehká noha plynulá jízda a jinak rychlostní.průměr je 99 km.... jo v létě to pěkně jezdí v zimě je to samozřejmě horší
Ruda
Celkem slušné parametry na plug-in hybrid. Výkon bych řekl, že je dostačující, s vyšším výkonem by zase rostla spotřeba. Cena by mohla být malinko nižší, ale i tak hezký kousek.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze