Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid
test

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Nejlepší dostupný plug-in hybrid
2

Poprvé jsme se na kompletní rodinu Hyundai Ioniq podívali na pařížském autosalonu v roce 2016. Už tehdy jste si na českém trhu mohli hybridní a elektrickou variantu pořídit. Obě zmíněně verze prošly naším testem a musíme říci, že jak čistý elektromobil, tak i hybridní varianta se nám líbila. V polovině minulého roku na český trh dorazil i třetí do party. Logicky jde o plug-in hybridní variantu. Na tu jsme se po předchozích zkušenostech velmi těšili.

Design: Líbí nebo nelíbí?

Trojčata z rodiny Ioniq nemají až tolik rozeznávajících prvků, takže při rychlém pohledu někde na silnici se vám může snadno stát, že nebudete vědět, o jaký model jde. Čistě elektrická varianta nemá na přídí žádnou masku chladiče. Hybridní varianta ji pochopitelně má a tu plug-in hybridní nejlépe poznáte podle zdířky na levém předním boku pro nabíjení, popřípadě všechny verze rozlišíte podle emblému na víku zavazadelníku.

Ioniq je designově zajímavým modelem. Na ulici jste poměrně často cílem mnoha pohledů a je jedno, jaký pohon pod kapotou máte. Záď vozu se mi líbí. Zadní spoiler, který rozděluje okénko, nakonec ve výhledu nebrání tolik, jak by se na první pohled mohlo zdát. Design se podřizoval aerodynamice, takže Ioniq má součinitel aerodynamického odporu na hodnotě 0,24. Co nemůžu vynechat je logo na přední kapotě. Zmiňoval jsem se o tom už při testu hybridní varianty. Logo vypadá, jak když ho tam někdo nalepil.

Technika a výbava: tak akorát

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid vsází stejně jako jeho hybridní sourozenec na benzinovou šestnáctistovku GDI s Atkinsonovým cyklem. Té pomáhá i elektromotor. Výsledkem je výkon 141 koní, pocitově bych však hádal méně. Předjížděcí manévr i díky okamžitému nástupu elektromotoru je bezpečně proveditelný. Kapacita baterie má 8,9 kWh. O přenos síly na přední kola se stará šestistupňová dvouspojková převodovka.

Cena za vůz v základní výbavě činí 879 900 Kč. Za tyto peníze dostanete už tak dobře vybavený model. Ten stojí na 16palcových pneumatikách, vybaven je LED denním svícením a na dálnici vás v pruhu bude udržovat asistent. Vyhřívat záda si můžete nejenom vy, ale také váš spolujezdec. Samozřejmostí je adaptivní tempomat, kožený volant, zadní parkovací senzory i parkovací kamera.

Vyšší výbava Ultimate stojí o 120 tisíc korun více. Navíc dostanete LED přední i zadní světlomety, integrovanou navigaci s 8palcovým barevným TFT dotykovým displejem, přední parkovací senzory či možnost řazení pomocí pádel pod volantem. Potěší že i Hyundai Ioniq nabízí možnost mít sedadla nejenom vyhřívaná, ale také klimatizovaná.

Technické parametry Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 470 × 1 820 × 1 495 mm, ? kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon141 (105) koní, toč. moment: 147 Nm
Baterie8,9 kWh, konektory: Mennekes
Spotřeba?
Infotainment8" dotykový displej
Cena889 990 Kč
Diskuze ke článku
Tomáš
Je zajímavé, že v konkurenci není Toyota.. Která je průkopníkem Hybridní technologie..
dopnunato
si myslím, že bych už těch 120k za výbavu ultimate dal když už bych pořizoval tohle povedené auto

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze