Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid
test

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Nejlepší dostupný plug-in hybrid
2

Poprvé jsme se na kompletní rodinu Hyundai Ioniq podívali na pařížském autosalonu v roce 2016. Už tehdy jste si na českém trhu mohli hybridní a elektrickou variantu pořídit. Obě zmíněně verze prošly naším testem a musíme říci, že jak čistý elektromobil, tak i hybridní varianta se nám líbila. V polovině minulého roku na český trh dorazil i třetí do party. Logicky jde o plug-in hybridní variantu. Na tu jsme se po předchozích zkušenostech velmi těšili.

Design: Líbí nebo nelíbí?

Trojčata z rodiny Ioniq nemají až tolik rozeznávajících prvků, takže při rychlém pohledu někde na silnici se vám může snadno stát, že nebudete vědět, o jaký model jde. Čistě elektrická varianta nemá na přídí žádnou masku chladiče. Hybridní varianta ji pochopitelně má a tu plug-in hybridní nejlépe poznáte podle zdířky na levém předním boku pro nabíjení, popřípadě všechny verze rozlišíte podle emblému na víku zavazadelníku.

Ioniq je designově zajímavým modelem. Na ulici jste poměrně často cílem mnoha pohledů a je jedno, jaký pohon pod kapotou máte. Záď vozu se mi líbí. Zadní spoiler, který rozděluje okénko, nakonec ve výhledu nebrání tolik, jak by se na první pohled mohlo zdát. Design se podřizoval aerodynamice, takže Ioniq má součinitel aerodynamického odporu na hodnotě 0,24. Co nemůžu vynechat je logo na přední kapotě. Zmiňoval jsem se o tom už při testu hybridní varianty. Logo vypadá, jak když ho tam někdo nalepil.

Technika a výbava: tak akorát

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid vsází stejně jako jeho hybridní sourozenec na benzinovou šestnáctistovku GDI s Atkinsonovým cyklem. Té pomáhá i elektromotor. Výsledkem je výkon 141 koní, pocitově bych však hádal méně. Předjížděcí manévr i díky okamžitému nástupu elektromotoru je bezpečně proveditelný. Kapacita baterie má 8,9 kWh. O přenos síly na přední kola se stará šestistupňová dvouspojková převodovka.

Cena za vůz v základní výbavě činí 879 900 Kč. Za tyto peníze dostanete už tak dobře vybavený model. Ten stojí na 16palcových pneumatikách, vybaven je LED denním svícením a na dálnici vás v pruhu bude udržovat asistent. Vyhřívat záda si můžete nejenom vy, ale také váš spolujezdec. Samozřejmostí je adaptivní tempomat, kožený volant, zadní parkovací senzory i parkovací kamera.

Vyšší výbava Ultimate stojí o 120 tisíc korun více. Navíc dostanete LED přední i zadní světlomety, integrovanou navigaci s 8palcovým barevným TFT dotykovým displejem, přední parkovací senzory či možnost řazení pomocí pádel pod volantem. Potěší že i Hyundai Ioniq nabízí možnost mít sedadla nejenom vyhřívaná, ale také klimatizovaná.

Technické parametry Hyundai Ioniq plug-in hybrid (2017)

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 470 × 1 820 × 1 495 mm, ? kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon141 (105) koní, točivý moment: 265 Nm
Baterie8,9 kWh
Nabíjeníkonektory: Mennekes
Spotřeba?
Cena od849 990 Kč

Interiér: nebudete zklamáni

Jednoduchý i elegantní. Spodní část palubní desky je sice vyrobená z tvrdého plastu, avšak vrchní část to trochu maskuje a vypadá to celkem dobře. Nelíbí se mi jen levný blok s tlačítky na dveřích. Kazí to celkový dojem. Ono se to nezdá, ale i s koupí Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid si kupujete jeden z nejdražších modelů této automobilky. Pohodlné sedačky s elektrickým ovládáním vás mohou překvapit. Po „chcípnutí motoru“ a otevření dveří sedačka zajede více dozadu, aby se vám lépe vystupovalo. I tímto chce dát Hyundai najevo, že doba, kdy se jednalo o okrajovou korejskou automobilku, jsou pryč.

Místa je zde dostatek, jen na zadních sedačkách mají vyšší postavy problém. Daň za design, kdy se střecha rychle svažuje ke kufru, je zde jasné patrná. Zpátky na přední sedadla. Středová konzole je poměrně elegantní a praktická. Nahoře je displej infotainmentu, pod ním pár hardwarových tlačítek a ještě o kousek níže nastavování klimatizačních podmínek. Přehledné, jednoduché. Další tlačítka jsou kolem voliče převodovky. I volení, zda chcete vyrazit čistě na elektrický nebo hybridní režim, najdete právě zde. Podobně jako vyhřívání a klimatizování sedadla. Zavazadelník má obsah 341, potažmo 1 401 litrů po sklopení sedadel. Líbí se mi i možnost síťového programu, aby vám minimálně nabíjecí kabely, které v kufru můžete mít, nelítaly.

Chytré systémy a funkce: cokoli si přejete

Rozdělíme si to na dvě kapitoly. Prvně se pověnujeme infotainmentu. Ten běží svižně, má hezké prostředí a zvládá i CarPlay a Android Auto. Menu je kompletně v češtině. Připojit systém na internet můžete pomocí hotspotu z vašeho chytrého telefonu. Aktualizované mapové podklady nebo informace o počasí jsou poté benefity za to, že si čerpáte data z vašeho internetového balíčku.

Krátce se podíváme i před volant. Je tam umístěný displej, který vám poskytuje hned několik informací. Zleva jde o procentuální využití výkonu. Konkrétně je graf rozdělený na tři položky:. Charger, Eco a Power. Pokud se pohybujete v první položce, pak nabíjíte baterii. Druhá položka je normální zatížení motorů. Ve chvíli, kdy se přehoupnete do režimu Power, spalovací motor se přestane flákat (pokud se do té doby flákal) a pomůže svým stádem vyrazit více dopředu. Uprostřed máte informaci o rychlosti. Pokud by vás zajímaly otáčky motoru, tak stačí vyklopit volič převodovky na sportovní režim. Na pravé straně je pak stav nabití baterie. Pravou část si můžete i customizovat, koukat tedy třeba na spotřebu, dojezd, aktuální rychlost a tak podobně.

I hlídání jízdního pruhu můžete mít. Nepočítejte však, že jednu ruku budete mít na stehně svém a druhou na stehně někoho jiného.

Druhá část se zaměřuje na bezpečností asistenty. Tady bych mohl říci, že vybavit si Ioniq můžete vším důležitým, a skončit. Ale to neuděláme. Pěkně vám to přiblížím. Parkování je stále neoblíbená část spousty řidičů, takže parkovací kamera i přední senzory? Ano, v Ioniqu je mít můžete. Neradi na dálnici šlapete na plyn a raději vše chcete nechat dělat auto za vás? Bingo! Potřebujete adaptivní tempomat? Žádný problém. I hlídání jízdního pruhu můžete mít. Nepočítejte však, že jednu ruku budete mít na stehně svém a druhou na stehně někoho jiného – po chvilce by auto pípalo. Naštěstí ne smyslu „Kam to saháš, nemravo!“ Až tak auto chytré není. Spíše si to překládejte jako „Uchop volant, nebo bude malér!” Nechybí ani nouzové brzdění nebo hlídání mrtvého úhlu. V tomhle už Hyundai rozhodně neztrácí.

Jízdní vlastnosti: stvořen pro pohodlnost

Pohodář – tímto jedním slovem se dá Ioniq vystihnout. Úloha Ioniqu je jasná, a sice dovést vás tam, kam potřebujete, a to pokud možno v co největším komfortu a při rozumné spotřebě, potažmo rovnou na elektřinu. A to mu jde dobře. Klimatizovaná a vyhřívaná sedačka i volant jsou příjemnou záležitostí, podobně jako jízdní vlastnosti. Podvozek je pohodlně nastavený a i výkon na běžné cestování stačí.

Velkým benefitem je, že normálně vypadá a normálně i jezdí, byť někdy s nenormálně nízkou spotřebou.

Ať už šlo o elektrickou, hybridní nebo nyní plug-in hybridní variantu, tak se nám Ioniq vždycky líbil a s klidný svědomím ho můžeme doporučit. Velkým benefitem je, že normálně vypadá a normálně i jezdí, byť někdy s nenormálně nízkou spotřebou.

Dojezd a nabíjení: rituál jako s telefonem

Papírové hodnoty říkají, že 8,9kWh baterie dokáže Ioniq pohánět až 62 kilometrů. Realita není tak daleko od pravdy. Ve městě, kde často brzdíte (tedy i rekuperujete) a prudce nezrychlujete, se 50 kilometrů urazit dá. Ve chvíli, kdy budou podmínky, že nemusíte používat klimatizaci, jste schopni na 60 kilometrů opravdu jít. Zdířka pro nabíjení je umístěna na levém předním boku.

V čem Ioniq vyniká je spotřeba. Jezdit pod 5 litrů není velký problém. Ve chvíli, kdy budete auto pravidelně nabíjet, se opravdu můžete dostat na dlouhodobou spotřebu okolo 4 litrů i méně, a to podle toho, kde budete jezdit. Při svižnější jízdě si to neužívá ani Ioniq, ani vaše peněženka. Spotřeba stoupá až na 8 litrů. I na dálnici si Ioniq při povoleném dálničním limitu říká o přibližně 5 litrů benzinu na sto. V případě, že máte baterii vybitou, zvedne se spotřeba na zhruba 5,8 litru.

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

A jak je to s nabíjením? V případě Mennekesu jde zhruba o jednu hodinu. Z domácí 230V zásuvky je doba delší. I zde vidím velkou výhodu. Samozřejmě že návyk dát si doma auto nabít by mělo být samozřejmé jako když nabíjíte telefon. Ioniq však i bez baterie jezdí s tak malou spotřebou, že rozhodně nezbankrotujete, když na to zapomenete.

Galerie

Zhodnocení: být normální může být výhoda

Jak jsem už psal výše. Ioniq v jakékoliv variantě vypadá tak nějak normálně. To samé se dá říci i o výbavě. Opravdu vám zde nic chybět nebude.

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Spotřeba i bez nabité baterie okolo 4 litrů i méně je věc, která mě i nyní posadí do židle. Infotainment je jednoduchý a znát ho můžete i z vozů Kia. Jediné, co je potřeby si spočítat, je návratnost ceny. Pokud máte rozpočet okolo 900 tisíc a chcete auto, do kterého nebudete muset často tankovat, tak Ioniq je dobrá volba. Jenom na nádrž bez nabíjení jste schopni urazit více jak 800 kilometrů, a to je její velikost pouze 43 litrů. A abych nezapomněl. Ioniq má záruku 5 let (bez omezení počtu ujetých kilometrů) na pohonnou jednotku, řízení, odpružení a brzdový systém.

Konkurence

Asi nejvíc se Ioniqu blíží Kia Optima PHEV. Ta má prakticky totožný dojezd, jen cena startuje výše, a to na 1,1 milionu korun, podobně jako VW Passat GTE. I ten v základu stojí více jak jeden milion korun, a to budete muset i připlácet za další výbavu. Pokud máte raději větší světlou výšku, pak se můžete kouknout na Kia Niro. V případě vyššího segmentu je pak k dispozici BMW 330e, Mercedes C 350e a podobně, ovšem to už jsme trošku v jiné kategorii.

hyundai-ioniq-plug-in-hybrid-2017
Klady
  • osobitý design
  • bohatá výbava
  • dojezd na elektřinu
  • nízká spotřeba
  • přijatelná cena
Zápory
  • občasné využití tvrdých plastů
  • horší výhled dozadu
Diskuze ke článku
Tomáš
Je zajímavé, že v konkurenci není Toyota.. Která je průkopníkem Hybridní technologie..
dopnunato
si myslím, že bych už těch 120k za výbavu ultimate dal když už bych pořizoval tohle povedené auto

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze