Hyundai Ioniq Hybrid
test

Hyundai Ioniq Hybrid

Na první dobrou

Zatímco konkurenční automobilky s výjimkou Tesly dělají spíše menší elektromobily typu BMW i3, Nissan Leaf či Chevrolet Bolt, Hyundai to vzala po svém a představila modelovou řadu Ioniq, která dává zapomenout na menší konkurenční vozidla a přichází v provedení typu liftback. Ioniq můžete pořídit jak s elektrickým pohonem, tak i pohonem hybridním. A právě na ten se dnes podíváme.

Design a karoserie: překvapivě přitažlivý

Designéři korejské automobilky odvedli vcelku slušnou práci, o které vám nejvíce dá vědět vaše okolí. Na Hyundai Ioniq lidé koukají až překvapivě často. Elektrickou variantu poznáte na přídi podle mřížkované masky chladiče nebo jiných zadních světlometů. Bi-xenonové světlomety (až od výbavy Ultimate) obsahují i LED diody pro denní svícení. Škoda jen levně vypadajícího loga, pravděpodobně ve formě pouhé samolepky.

Hyundai Ioniq Hybrid – test

Design se musel podřídit i aerodynamice, ale nutno říci, že neutrpěl tolik jako například Nissan Leaf. Hodnota aerodynamického součinitele činí 0,24, ovšem jen pokud máte auto obuté na 15palcových pneumatikách. Sáhnout můžete i po kolech o dva palce větších.

Technika a výbava: hybridní parťáci

V útrobách kooperuje zážehový agregát, elektromotor, lithium-iontový polymerový akumulátor a dvouspojková převodovka. To celé pracuje úplně stejně jako v nedávno testované Kia Niro. Po nastartování automaticky naskočí elektromotor, po pár metrech či prudkém sešlápnutí plynového pedálu naskočí i spalovací motor. S Kia Niro je zde stejný nejenom infotainment, ke kterému se dostaneme, ale také vlastnost, že vy vlastně nic neřešíte. Jen do auta sednete, nastartujete a vyrazíte. To, zda tu absence externího nabíjení a manuální volby čistě elektrického módu představuje negativum, zaleží jen na vás. Osobně bych to bral jako výhodu proto, že plug-in hybridní Ioniq dorazí co nevidět.

Technické parametry Hyundai Ioniq (2016) Hybrid

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 470 × 1 820 × 1 450 mm, 1 552 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon141 (105 + 44) koní, toč. moment: 147 Nm / 4 000 ot./min
Baterie1,56 kWh
Spotřeba?
Infotainment8" dotykový displej
Cena699 900 Kč

K dispozici jsou dva výbavové stupně, a to Future a Ultimate. V základní výbavě dostanete zmíněná 15palcová kola, projektorové přední světlomety nebo zadní parkovací senzory. Pokud sáhnete po vyšší výbavě Ultimate, tak velikost kol naroste o dva place, svítit na okolí si budete bi-xenonovými světlomety a dostanete také integrovanou navigaci TomTom s 8palcovým dotykovým displejem, který podporuje CarPlay a Android Auto. V ceně je i osm reproduktorů, jednoletá aktualizace mapových podkladů zdarma, a to až na deset let, a také bezdrátové nabíjení. V nižší výbavě Future si za to vše připlatíte 25 tisíc korun. Vyšší výbava mimo jiné dále zahrnuje klimatizovaná a odvětrávaná sedadla, dvě paměti pro obě přední sedadla, přední parkovací senzory nebo sledování mrtvého úhlu. Dále můžeme jmenovat nouzové brzdění, které dostanete už v základu, stejně jako monitorování tlaku v pneumatikách.

A teď pojďme pod kapotu. Tam pracuje 1,6litrový zážehový čtyřválec, který společně s elektromotorem nabízí výkon 141 koní, který se přenáší na přední nápravu. Zrychlení za více jak deset sekund vás neohromí, ale spotřeba by mohla. Papírové údaje slibují 3,9 litrů na sto a já říkám, že za šest se jezdit dá. Baterie má stejnou kapacitu jako Kia Niro, tedy 1,56 kWh.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze