Hyundai Ioniq Hybrid
test

Hyundai Ioniq Hybrid

Na první dobrou

Zatímco konkurenční automobilky s výjimkou Tesly dělají spíše menší elektromobily typu BMW i3, Nissan Leaf či Chevrolet Bolt, Hyundai to vzala po svém a představila modelovou řadu Ioniq, která dává zapomenout na menší konkurenční vozidla a přichází v provedení typu liftback. Ioniq můžete pořídit jak s elektrickým pohonem, tak i pohonem hybridním. A právě na ten se dnes podíváme.

Design a karoserie: překvapivě přitažlivý

Designéři korejské automobilky odvedli vcelku slušnou práci, o které vám nejvíce dá vědět vaše okolí. Na Hyundai Ioniq lidé koukají až překvapivě často. Elektrickou variantu poznáte na přídi podle mřížkované masky chladiče nebo jiných zadních světlometů. Bi-xenonové světlomety (až od výbavy Ultimate) obsahují i LED diody pro denní svícení. Škoda jen levně vypadajícího loga, pravděpodobně ve formě pouhé samolepky.

Hyundai Ioniq Hybrid – test

Design se musel podřídit i aerodynamice, ale nutno říci, že neutrpěl tolik jako například Nissan Leaf. Hodnota aerodynamického součinitele činí 0,24, ovšem jen pokud máte auto obuté na 15palcových pneumatikách. Sáhnout můžete i po kolech o dva palce větších.

Technika a výbava: hybridní parťáci

V útrobách kooperuje zážehový agregát, elektromotor, lithium-iontový polymerový akumulátor a dvouspojková převodovka. To celé pracuje úplně stejně jako v nedávno testované Kia Niro. Po nastartování automaticky naskočí elektromotor, po pár metrech či prudkém sešlápnutí plynového pedálu naskočí i spalovací motor. S Kia Niro je zde stejný nejenom infotainment, ke kterému se dostaneme, ale také vlastnost, že vy vlastně nic neřešíte. Jen do auta sednete, nastartujete a vyrazíte. To, zda tu absence externího nabíjení a manuální volby čistě elektrického módu představuje negativum, zaleží jen na vás. Osobně bych to bral jako výhodu proto, že plug-in hybridní Ioniq dorazí co nevidět.

Technické parametry Hyundai Ioniq Hybrid (2016) Hybrid

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 470 × 1 820 × 1 450 mm, 1 552 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon104 (77 + 32) kW, 141 (105 + 44) koní, točivý moment: 147 Nm / 4 000 ot/min
Baterie1,56 kWh
Nabíjení
Spotřeba?
Cena od699 900 Kč

K dispozici jsou dva výbavové stupně, a to Future a Ultimate. V základní výbavě dostanete zmíněná 15palcová kola, projektorové přední světlomety nebo zadní parkovací senzory. Pokud sáhnete po vyšší výbavě Ultimate, tak velikost kol naroste o dva place, svítit na okolí si budete bi-xenonovými světlomety a dostanete také integrovanou navigaci TomTom s 8palcovým dotykovým displejem, který podporuje CarPlay a Android Auto. V ceně je i osm reproduktorů, jednoletá aktualizace mapových podkladů zdarma, a to až na deset let, a také bezdrátové nabíjení. V nižší výbavě Future si za to vše připlatíte 25 tisíc korun. Vyšší výbava mimo jiné dále zahrnuje klimatizovaná a odvětrávaná sedadla, dvě paměti pro obě přední sedadla, přední parkovací senzory nebo sledování mrtvého úhlu. Dále můžeme jmenovat nouzové brzdění, které dostanete už v základu, stejně jako monitorování tlaku v pneumatikách.

A teď pojďme pod kapotu. Tam pracuje 1,6litrový zážehový čtyřválec, který společně s elektromotorem nabízí výkon 141 koní, který se přenáší na přední nápravu. Zrychlení za více jak deset sekund vás neohromí, ale spotřeba by mohla. Papírové údaje slibují 3,9 litrů na sto a já říkám, že za šest se jezdit dá. Baterie má stejnou kapacitu jako Kia Niro, tedy 1,56 kWh.

Interiér: velký kus vpřed

Stejně jako jsem interiér chválil v Kia Niro, tak to samé musím udělat i zde. Opakovaní je matka moudrosti, a tak vám povím, že korejské automobilky udělaly velký krok co se zpracování interiéru týká. Středový tunel je elegantní a žádná hromada tlačítek, nýbrž jen to nejdůležitější plus dva displeje. Na vrchním běží infotainment a na tom spodním probíhá ovládání klimatizačních podmínek. Okolo voliče jízdních režimů najdete pár dalších tlačítek jako ovládání klimatizování a vyhřívání sedadla, potažmo volantu.

Palubní deska je z měkčeného plastu, což kvitujeme. Hodnota materiálu není na takové úrovni jako u německých automobilek, ale i tak Hyundai ušla velký krok. Prostorově na tom není Ioniq špatně, každopádně vyšší postavy se nejlépe budou cítit vpředu. Pozor je potřeba si dát na poněkud horší výhled směrem dozadu. To se Hyundai snažila vylepšit umístěním okénka i pod zadním spoilerem, ale i tak karosérie výhledu dozadu poměrně dost cloní, a tak musíte s horším výhledem počítat. Na druhou stranu v autě můžete mít parkovací senzory i kameru, takže by to neměl být takový problém.

Chytré systémy a funkce: na výši

Ioniq není žádný chudý příbuzný ani po technologické stránce. Pokud nebudeme jmenovat různé bezpečnostní prvky z odstavců výše, tak se můžete spolehnout na podporu CarPlay, ale také Android Auto. Systém pracuje na 8palcovém dotykovém displeji, který využívá stejný systém jako Kia Niro či Soul. Mapové podklady jsou od TomTomu a co rok dostanete po dobu celých deseti let jednu aktualizaci zdarma.

Nechybí USB sloty pro nabíjení, které se hodí nám uživatelům iPhonu, zatímco ostatní mohou sáhnout po bezdrátovém nabíjení, které se nachází před voličem jízdních režimů. Co se týká infotainmentu, tak ten pracuje s hezkou grafikou a rychle si na něho zvyknete. K dispozici máte i dopravní zpravodajství nebo počasí, ale pro přístup k těmto datům musíte využít hotspot z vašeho chytrého telefonu. Internetový prohlížeč zde nehledejte, sáhnutí po smartphonu je stejně pořád daleko rychlejší a pohodlnější.

Jízdní vlastnosti: v klidu a v pohodě

Podvozek je příjemně a pohodlně nastavený, výkon na běžné cestování stačí a interiér nabídne více než běžný člověk potřebuje.

Celkově je s Ioniqem radost jezdit. Jen je potřeba hrát hru na ekologa, nikoli se předchozí den inspirovat Forzou Motorsport.
Motor je příjemné odhlučněný, a to zda jedete na elektřinu či na spalovací motor poznáte maximálně podle hluku či kontrolky před řidičem. Hyundai osadila Ioniq dvouspojkovou převodovkou DCT. Ta pracuje se šesti stupni a jde jí to nadmíru dobře. Co se týká řízení, tak zpětná vazba je tady sprosté slovo, což potenciální kupci asi nebudou nějak extra řešit.

Celkově je s Ioniqem radost jezdit. Jen je potřeba hrát hru na ekologa, nikoli se předchozí den inspirovat Forzou Motorsport. Pokud na ekologickou hru přistoupíte, možná vás to bude i bavit. Pokud na to vše přistoupíte, pak můžete jezdit i okolo 4,5 litrů, což je skvělá hodnota i s ohledem na to, že Ioniq váží lehce přes 1,5 tuny. Vše to závisí jen na vás a vaší pravé noze.

Galerie:

Zhodnocení: na první dobrou

Hyundai to vše vzala za správný konec a Ioniqu není moc co vytknout. Design, který nijak nevybočuje, lidé spíše uvítají, ba dokonce se za ním kolemjdoucí rádi otáčejí. Výbavě nemáme též co vytknout, své si zde najde opravdu každý. Chválíme za přítomnost CarPlay i Android Auto, což v daném segmentu zdaleka není samozřejmost. Jízdně jde o skvělé auto a i spotřeba není nic, co by mělo zmařit dobré prodeje tohoto Korejce. To vše může být vaše již od 699 900 Kč, respektive za 849 900 Kč v případě výbavy Ultimate. K autu dostanete záruku na pět let bez omezení kilometrů. Na akumulátory trvá záruka o tři roky déle, popřípadě do najetí 200 tisíc kilometrů. Potěší i možnost využít asistenční službu po celé Evropě po dobu osmi let.

Konkurence: bude přibývat

Asi nejvíc se Ioniqu blíží Toyota Prius. Japonec vsází na 1,8litrový motor s kombinovaným výkonem 122 koní. Ve výbavě Live za Prius zaplatíte 744 900 Kč. Mnoho dalších přímých konkurentů na trhu není, tedy s výjimkou Fordu Mondeo HEV, který startuje na ceně 836 900 Kč. Boduje však výkonem, který má hodnotu 187 koní.

Pokud máte raději větší hodnotu světlé výšky, pak se můžete kouknout na Kiu Niro, která brzy dorazí také jako plug-in hybrid, stejně jako Hyundai Ioniq.

hyundai-ioniq-hybrid-2016
Klady
  • spotřeba
  • jízdní vlastnosti
  • výbava
Zápory
  • občasné rázy od podběhů
  • horší výhled vzad
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze