O uplynulém víkendu se v rámci tradičního podniku Rally Bohemia konala také soutěž ECO Energy Rally Bohemia, která se mohla pochlubit účastí kompletní špičky světového poháru FIA Electric and New Energy Championship. I přes velkou konkurenci triumfovaly vozy Hyundai Ioniq Electric, které v hodnocení spotřeby obsadily první a čtvrté místo.
„Vzhledem k cíli dosažení nejnižší spotřeby jsme si vybrali Hyundai Ioniq Electric, který patří mezi nejúspornější elektromobily a zároveň má dostatečný dojezd na zvládnutí této náročné soutěže. To se během ECO Energy Rally Bohemia potvrdilo,“ shrnul důvody výběru svého vozu pro soutěž řidič Marek Tomíšek a dodává: „Dokonce i nejnáročnější úseky s velkým převýšením jsme zvládli téměř bez šlápnutí na brzdu. Stačila regulace rekuperace pomocí pádel pod volantem.“
„Tato dvě skvělá umístění v rámci soutěže ECO Energy Rally Bohemia jsou dalším důkazem, že je vůz Ioniq Electric špičkou ve své třídě. Gratulace za skvěle odvedenou práci patří samozřejmě také oběma posádkám v čele s Markem Tomíškem a Jiřím Paroubkem,“ komentuje výsledek soutěže Jan Pohorský, zástupce společnosti Hyundai Motor Czech. Jiří Paroubek s Janou Neubauerovou na soutěži zastupovali redakci fDrive.cz.
Je logické, že modely jako Hyundai Kona či elektromobily od automobilka Kia mají nevýhodu v aerodynamice a tudíž i vyšší spotřebu. Ioniq je krásná ukázka toho, že pokud opravdu nepotřebujete malé SUV, tak právě auta jako Hyundai Ioniq nebo Tesla Model 3 dávají velký smysl, minimálně co se jízdních nákladů týká. A už brzy se můžeme těšit na nový Hyundai Ioniq, který má na trh dorazit už po prázdninách.
Hyundai Ioniq Electric – test
Technické parametry Hyundai Ioniq electric (2016)
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 470 × 1 820 × 1 450 mm, 1 495 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 88 kW, 120 koní, točivý moment: 295 Nm |
Baterie | 28 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 69 kW, palubní: 7 kW, |
Spotřeba | Kombinovaná: 11,5 kWh / 100 km, dojezd: 280 km |
Cena od | 859 900 Kč |