Jak probíhala 2. etapa ECO energy Rally Bohemia?

Reportáž z místa
Jak probíhala 2. etapa ECO energy Rally Bohemia?
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Druhá etapa měřila 236 kilometrů a byla rozdělena na dvě sekce
  • Kromě osmi běžných měřených úseků obsahovala i speciální vložku na okruhu v Sosnové
  • Pořadí se oproti čtvrtku dost promíchalo, i posádky fDrive.cz se prohodily

Zatímco první etapa Eco energy Rally Bohemia měla jen jednu sekci a vedla z Mladé Boleslavi přes Kokořínsko do Liberce, druhá etapa už byla klasicky dělená na dvě sekce, mezi nimiž je přestávka na nabíjení. Centrem soutěže je Liberec a vozy se nabíjí na uzavřeném parkovišti na náměstí Dr. E. Beneše. Právě odtud se vždy startuje a samozřejmě po odjetí sekce se vozy na stejné místo i vrací.

Dopolední sekce druhé etapy tedy vedla z Liberce směrem na sever do Frýdlantského výběžku a první posádka startovala v 9 hodin ráno, přičemž čas na tuto sekci byl 3 hodiny a 10 minut. Její délka byla 105 km a obsahovala čtyři měřené úseky, které jsou označené jako RS (regularity stage) o celkové délce 50,5 km.

Součástí večerní sekce byl i okruh v Sosnové

Následovalo nabíjení až do 18:30 a poté se startovalo pro změnu na jih, protože večerní sekce vedla do Sosnové. Kromě dalších čtyř RS o celkové délce 62,75 km totiž obsahovala i speciální vložku na okruhu v Sosnové. Jejím cílem bylo pouze splnit minimální průměrnou rychlost, což se kromě jedné posádky povedlo všem. Na rozdíl od běžných RS se ale mohlo jet rychleji a vždy dvě posádky si mohly poměřit síly v přímém souboji. Celková délka sekce byla 131 km a časový limit byl 3,5 hodiny, takže jsme do Liberce dojížděli až za tmy.

Po druhé etapě se poměrně dost změnilo pořadí. Na průběžném prvním místě vystřídal posádku Citiga-e iV posádky Hunčovský – Hunčovská Peugeot e-208 posádky Jan Novotný – Petr Jakušev. Manželé Hunčovští ale zůstali na druhém místě s pouze minimálním odstupem. Vedoucí posádka měla po této etapě 921 trestných bodů, druhá měla ztrátu pouhých 124 trestných bodů. Naopak posádka Michal Žďárský – Jakub Nábělek s vozem Kia e-Niro, která se probojovala na průběžnou třetí pozici, už měla o více než 500 trestných bodů více.

Jak si vedou posádky fDrive.cz

Prohodily se i naše posádky. Zatímco posádka fDrive.cz #EcoRallyTeamCZ ve složení Marek Tomíšek – Miroslav Tomíšek s elektromobilem Hyundai Ioniq Electric se z průběžného čtvrtého místa po první etapě propadla po několika menších chybách na osmou pozici, druhá redakční posádka, Jiří Paroubek – Jana Neubauerová, s vozem Mini Cooper SE si polepšila ze sedmé pozice na pátou. Takže obě naše posádky zůstávají v první desítce.

Souběžně s rally pravidelnosti probíhá i rally spotřeby, ale tam zatím průběžné výsledky nejsou známé. Větší šanci v této disciplíně má ale posádka fdrive.cz vozu Hyundai Ioniq, ovšem do spotřeby se započítá i penalizace za pozdní příjezd, který způsobila částečně chyba v rozpisu poslední RS a z části navigační chyba posádky ve spojovací části sekce při příjezdu do Liberce. Ale výsledky se dozvíme až na konci Eco energy Rally Bohemia.

Kompletní průběžné výsledky naleznete zde

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze