Zatímco první etapa Eco energy Rally Bohemia měla jen jednu sekci a vedla z Mladé Boleslavi přes Kokořínsko do Liberce, druhá etapa už byla klasicky dělená na dvě sekce, mezi nimiž je přestávka na nabíjení. Centrem soutěže je Liberec a vozy se nabíjí na uzavřeném parkovišti na náměstí Dr. E. Beneše. Právě odtud se vždy startuje a samozřejmě po odjetí sekce se vozy na stejné místo i vrací.
Dopolední sekce druhé etapy tedy vedla z Liberce směrem na sever do Frýdlantského výběžku a první posádka startovala v 9 hodin ráno, přičemž čas na tuto sekci byl 3 hodiny a 10 minut. Její délka byla 105 km a obsahovala čtyři měřené úseky, které jsou označené jako RS (regularity stage) o celkové délce 50,5 km.
Součástí večerní sekce byl i okruh v Sosnové
Následovalo nabíjení až do 18:30 a poté se startovalo pro změnu na jih, protože večerní sekce vedla do Sosnové. Kromě dalších čtyř RS o celkové délce 62,75 km totiž obsahovala i speciální vložku na okruhu v Sosnové. Jejím cílem bylo pouze splnit minimální průměrnou rychlost, což se kromě jedné posádky povedlo všem. Na rozdíl od běžných RS se ale mohlo jet rychleji a vždy dvě posádky si mohly poměřit síly v přímém souboji. Celková délka sekce byla 131 km a časový limit byl 3,5 hodiny, takže jsme do Liberce dojížděli až za tmy.
Po druhé etapě se poměrně dost změnilo pořadí. Na průběžném prvním místě vystřídal posádku Citiga-e iV posádky Hunčovský – Hunčovská Peugeot e-208 posádky Jan Novotný – Petr Jakušev. Manželé Hunčovští ale zůstali na druhém místě s pouze minimálním odstupem. Vedoucí posádka měla po této etapě 921 trestných bodů, druhá měla ztrátu pouhých 124 trestných bodů. Naopak posádka Michal Žďárský – Jakub Nábělek s vozem Kia e-Niro, která se probojovala na průběžnou třetí pozici, už měla o více než 500 trestných bodů více.
Jak si vedou posádky fDrive.cz
Prohodily se i naše posádky. Zatímco posádka fDrive.cz #EcoRallyTeamCZ ve složení Marek Tomíšek – Miroslav Tomíšek s elektromobilem Hyundai Ioniq Electric se z průběžného čtvrtého místa po první etapě propadla po několika menších chybách na osmou pozici, druhá redakční posádka, Jiří Paroubek – Jana Neubauerová, s vozem Mini Cooper SE si polepšila ze sedmé pozice na pátou. Takže obě naše posádky zůstávají v první desítce.
Souběžně s rally pravidelnosti probíhá i rally spotřeby, ale tam zatím průběžné výsledky nejsou známé. Větší šanci v této disciplíně má ale posádka fdrive.cz vozu Hyundai Ioniq, ovšem do spotřeby se započítá i penalizace za pozdní příjezd, který způsobila částečně chyba v rozpisu poslední RS a z části navigační chyba posádky ve spojovací části sekce při příjezdu do Liberce. Ale výsledky se dozvíme až na konci Eco energy Rally Bohemia.