MINI Cooper SE
test

MINI Cooper SE

Britská elektrická stylovka do města

Elektromobilů neustále přibývá a postupně se dočkáváme také ikonických aut v elektrické verzi. A jedním takovým je čistě elektrický MINI Cooper SE. Ultimátní britská stylovka s elektrickým srdcem z BMW i3 a zábavnými jízdními vlastnostmi. Jaké je elektrické MINI? To prozradí náš podrobný test.

MINI. To je pojem sám osobě a auta této ikonické automobilky spadající do koncernu BMW jsou pro její příznivce synonymem stylových a zároveň hravých aut, která jdou proti proudu a vypadají jinak než většina produkce. MINI je zároveň styl, za který lidé neváhají připlatit. Vždyť třídveřové MINI začíná na půl milionu korun, ale ostřejší Cooper S na bezmála 700 tisících. Stačí přidat automatickou převodovku a několik prvků příplatkové výbavy a jsme na bezmála 900 tisících Kč.

Jaké je čistě elektrické Mini? Otestovali jsme ho!

Technické parametry MINI Cooper SE

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 845 × 1 727 × 1 432 mm, 1 365 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon184 koní, toč. moment: 270 Nm
Baterie32,6 kWh, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15 kWh / 100 km, dojezd: 232 km
Infotainment8,8" dotykový displej
Cena882 700 Kč

A přesně tolik stojí také elektrické MINI SE, 882 000 Kč. V nejvyšší výbavě XL pak bezmála 1,1 milionu. S výkonem 184 koní a jízdními vlastnostmi z klasického MINI slibuje hodně zábavy a samozřejmě unikátní styl. A technika z BMW i3 naznačuje, že půjde i o solidní elektromobil.

Design: britská stylovka

Elektrické MINI je takřka úplně stejné jako jeho spalovací sourozenec. A to je dobře. MINI si s jiným autem rozhodně nespletete a MINI (BMW) se ho pro elektrickou verzi nesnažilo nijak násilně upravit. Stále tu jsou všudypřítomné elementy britské vlajky, takzvané „union jacky“. Těch jsme mimochodem napočítali na celém autě i v něm deset!

Elektrické MINI se vyrábí pouze ve třídvéřové verzi, tedy v té původní. Pětidvéřové zatím automobilka neplánuje. Zachovány zůstaly rozměry, prostor na zadních sedadlech i třeba objem kufru. Kvůli baterii tedy žádné kompromisy. Na to, že jde o elektrickou verzi, vás upozorní jiná přední maska se zaslepeným chladičem a nasáváním na kapotě, stejně jako všudypřítomná loga zástrčky. Mimochodem tyto výrazné zelené prvky jsou pouze volitelné, svoje MINI tak můžete mít i usedlejší. Ale jestli chcete všem kolem ukázat, že vaše auto nesmrdí, můžete to takto vykřičet do světa.

Technika a výbava: starší i3 pod přední kapotou

Zatímco u klasického spalovacího MINI si můžete nakonfigurovat svoje auto přesně podle představ, u elektrického jsou k dispozici 4 pevné výbavy: S, M, L + XL a žádná další příplatková výbava.

Že jde skutečně o úpravu spalovací verze ukazuje i prosté nahrazení klasického motoru elektromotorem pod kapotou, kterou jde stále otevřít. Motor má výkon 135 kW a pohání přední nápravu. Je to tedy prakticky stejné jako u spalovací verze S. A zároveň je to stejný elektromotor, který pohání sesterskou BMW i3s, se kterou nové MINI sdílí prakticky veškerou techniku. Avšak ne s tou aktuální, ale předloňskou. To znamená baterii s kapacitou 32,6 kWh (využitelná kapacita 28,9 kWh), která je ve tvaru T a je umístěna pod podlahou a pod zadními sedadly, přičemž nebyl nijak zmenšen vnitřní prostor. Škoda, že se do MINI nedostala větší baterie ze současného BMW i3 s kapacitou výrazně větších 42,2 kWh. Je to ale logické – BMW i3 je dražší a BMW musí mezi modely udržet i technologický rozdíl, aby si vzájemně nekanibalizovaly prodeje. Třeba se dočkáme za rok či dva.

Zatímco u klasického spalovacího MINI si můžete nakonfigurovat svoje auto přesně podle představ, u elektrického jsou k dispozici 4 pevné výbavy: S, M, L + XL a žádná další příplatková výbava. To bude pro některé zájemce překážka, protože musí akceptovat to, co do výbav přichystal výrobce. Naše auto je v nejvyšší výbavě XL, což zvenku znamená třeba 17palcová kola, kompletní LED světla včetně mlhových nebo panoramatickou skleněnou střechu. Nechybí automatická dvouzónová klimatizace, kožená vyhřívaná sedadla, tempomat nebo automatické stěrače. Přítomen je i základní head-up displej, který ale nepromítá údaje na čelní sklo, ale jen na výsuvný průhledný štít.

Zarážející je, že i v nejvyšší výbavě naopak chybí udržení auta v pruhu, adaptivní tempomat nebo hlídání mrtvého úhlu. Za tyto prvky výbavy si dokonce nemůžete ani připlatit, což je škoda a zejména absence adaptivního tempomatu může lidi dojíždějící třeba po dálnici od koupě odradit.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze