Král elektrické zábavy na čtyři? MINI!
test

Král elektrické zábavy na čtyři? MINI!

První jízdní dojmy

Elektrické MINI včera oficiálně vstoupilo na český trh a my jsme měli možnost se s ním krátce svézt. Právě MINI s elektrickým pohonem mi přitom dává velký smysl a osobně jsem byl poněkud překvapený, proč ho automobilka nepostavila dříve. Zákazníci jsou ochotni za tento model poměrně připlatit a pokud vedle elektrického MINI postavíme podobně vybavenou jinou motorizaci, je cena prakticky totožná.

Otevřete dveře, posadíte se do sedačky s dobrým bočním vedením a samozřejmě sedíte nízko. Před vámi je multifunkční volant a blíže u okna displej ukazující aktuální rychlost. Středová konzole je taková, jak ji dobře znáte. Tedy typické ovládací prvky, malý displej infotainmentu a kolem něj LED pásek, který umí rozehrát barevnou diskotéku nejen při zesilování hudby, ale také při změně jízdního režimu.

Startuji, měním jízdní režim na Sport a na menší rekuperaci. Výkon 184 koní a 270 Nm je naprosto dostačující a ačkoli na papíře to nevypadá, pneumatiky asi budete muset měnit poněkud častěji. Ani elektrické MINI neztratilo nic z toho, co vždycky MINI zdobilo. Je to prostě motokára! Minimální převisy i nízké těžiště. To vše zůstalo zachováno a momentálně na trhu nenajdete zábavnější elektromobil. Jak to dostanete ještě více do ruky, nebál bych se říci, že právě elektrické MINI vám dokáže vyčarovat úsměv na tváři. Líbilo se mi, že v případě využití silnější rekuperace MINI zvládne zcela zastavit, aniž byste pracovali s brzdovým pedálem. Jezdil jsem s kolegou, který byl ještě o pár centimetrů vyšší než já, a za volantem neměl problém. Problém to však může být na zadních sedačkách, podobně jako u zavazadelníku, který opravdu není velký. To vše si však podrobně rozebereme v podrobném testu, který vám přineseme už v druhé polovině března.

Ani elektrické MINI neztratilo nic z toho, co vždy MINI zdobilo.

I MINI má svojí aplikaci pro chytrý telefon, díky které můžete kontrolovat, zda je auto zamčené, zda se nabíjí, popřípadě si ho dopředu vychladit/vytopit. Maximální nabíjecí výkon je 50 kW a papírový dojezd dle WLTP 235 až 270 kilometrů. Do města jde jednoznačně o dostatečný dojezd. Oproti spalovací verzi je elektrická varianta zhruba o 150 kilogramů těžší a má také o 18 milimetrů vyšší světlou výšku. Momentálně je v nabídce pouze třídveřová varianta, ale kdo ví, třeba MINI dodá elektrický pohon i do verze cabrio. Záruka na baterii je osm let, během nichž by neměla klesnout pod 80 procent své kapacity. Podobně jako k BMW máte kartu ChargeNow, se kterou v České republice můžete nabíjet u PRE a ČEZu, tak stejný systém bude fungovat i u MINI.

První pocity z elektrického MINI jsou skvělé! MINI si nekupujete z racionálních důvodů, ale protože chcete. Pamatuji si, když samotná automobilka říkala, že chce postavit „takový malý elektrický hothatch“. Netroufnu si říci, že jde o hothatch, ale rozhodně je to nejzábavnější elektromobil na trhu, který si můžete koupit. A to už od 882 700 Kč včetně DPH.

MINI Cooper SE: podívali jsme se na první elektromobil této britské značky

Technické parametry MINI Cooper SE

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 845 × 1 727 × 1 432 mm, 1 365 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon135 kW, 184 koní, točivý moment: 270 Nm
Baterie32,6 kWh (28,9 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 50 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15 kWh / 100 km, dojezd: 233 km
Cena od971 100 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze