Elektrické MINI SE v redakci. Co umí jeho mobilní aplikace?

Elektrické MINI SE v redakci. Co umí jeho mobilní aplikace?
Fotografie: Mini.com
  • Mobilní aplikace k MINI SE funkčně vychází z té k sesterské BMW i3
  • Nabídne kvalitní vyhledávání nabíjecích stanic i vzdálené ovládání
  • Chybí ale podrobnější informace o nabíjení nebo jeho nastavení

Nedílnou součástí moderního elektromobilu je i přidružená mobilní aplikace, umožňující auto vzdáleně ovládat a načítat různé statistiky. A nejinak tomu je i u prvního elektrického MINI SE. Aplikace se jmenuje Connected, tedy stejně, jako její koncernová kolegyně od BMW. Její design a funkce z ní ostatně také vycházejí, protože BMW používá stejnou verzi mimo jiné i pro BMW i3.

MINI Cooper SE

Rozměry3 845 × 1 727 × 1 432 mm, 1 365 kg
Výkon184 koní
Baterie32,6 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd (WLTP)232 km

MINI SE má vestavěnou datovou konektivitu, není tak nutné si vkládat vlastní SIM kartu. Aplikaci stačí spárovat zadáním VIN vozu a potvrdit registraci aplikace přímo ve voze v infotainmentu. Poté už se elektrický miláček objeví ve virtuální „garáži“ aplikace.

Jaké je čistě elektrické Mini? Otestovali jsme ho!

Aplikace poskytuje mnoho funkcí, ale ve vztahu k elektromobilitě jich pár chybí

Co aplikace umí?

  • Zobrazit status uzamčení auta, dveří a oken
  • Stav nabití a dojezd
  • Informace o nabíjení – v průběhu nabíjení informace jen o času do nabití na 100 %
  • Vzdálené zamčení, odemčení, zatroubení a zablikání světly
  • Klimatizace – možnost na dálku spustit klimatizaci/vyhřívání interiéru a nastavení konkrétní teploty
  • Pozice zaparkovaného auta na mapě
  • Vyhledávání cílů na Googlu včetně nabíjecích stanic přímo v aplikaci s možností jejich odeslání do auta
  • Jízdní statistiky – základní statistiky o spotřebě poslední jízdy
  • Plánování odjezdu – možnost definování tří časovačů s dobou odjezdu pro nabíjení, klimatizaci a s možností jednotné definice tzv. nočního proudu pro nabíjení
  • Plánování nabíjení – možnost zadání až tří časovačů s jednotlivou/pravidelnou dobou odjezdu a aktivací klimatizace
  • Zobrazení podrobností o servisu

Co naopak aplikace oproti jiným podobným řešením od jiných automobilek neumí?

  • Zobrazení podrobnosti o nabíjení (výkon, Ampéry, nabití do 80 %)
  • Možnost ovládat nabíjení (omezení výkonu, manuální zastavení, spuštění, profily)
  • Podrobnější statistiky jízd
  • NFC otevírání
  • Pohyb autem a další speciality

Aplikace je příjemná na používání, potěšila mě možnost přihlášení otiskem prstu, rychlost odezvy aplikace i vcelku povedený design. Na provedení úkonu, třeba odemčení auta nebo spuštění klimatizace, se čeká 10 až 30 vteřin, což patří ke standardu.

Vyhledávání nabíječek je kvalitní. Díky aplikaci si zároveň můžete infotainment ochytřit o další on-line audio aplikace

Nejvíce mi naopak chyběla možnost ovládání nabíjení a informace o něm. Nedozvíte se nijak, že se třeba auto nabíjí pomaleji, než by mělo, pokud si tedy ručně nepropočítáte čas. Rychlost nabíjení ani další údaje aplikace nezobrazuje, nedovoluje třeba ani omezit nabíjecí proud.

Ve spojitosti s elektrickým pohonem naopak oceňuji rychlé a snadné vyhledání nabíjecích stanic, jejichž databáze se čerpá z Charge Map a je velmi kvalitní i v Česku. Díky mobilní aplikaci se pak v infotainmentu auta může zobrazovat i váš kalendář a propojené on-line mobilní aplikace, například Spotify, Glympse, Stitcher či Deezer.

MINI Cooper SE: podívali jsme se na první elektromobil této britské značky

Specialitkou je pak možnost spárovat s aplikací tag Mate, který můžete vložit například do své pracovní tašky či peněženky. Tento tag je přes Bluetooth LE spojen s vaším telefonem a kdykoliv se od něj vzdálíte, mobilní aplikace Mini Connected vás na to upozorní. K čemu to je? Abyste si třeba v autě nezapomněli peněženku nebo právě tašku.

Celkově tedy dostanete k elektrickému MINI SE poměrně schopnou aplikaci s mnoha funkcemi, která však paradoxně nejvíce postrádá podrobnější možnosti pro ovládání elektromobilu a informace o nabíjení. Doufejme tedy, že se objeví s některým z updatů.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze