ECO energy Rally Bohemia 2020 odstartovala, posádky fDrive.cz v první desítce

Reportáž z místa
ECO energy Rally Bohemia 2020 odstartovala, posádky fDrive.cz v první desítce
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • 9. 7. 2020 odstartovala letošní ECO energy Rally Bohemia
  • Redakci fDrive zastupují dvě posádky, obě jsou po první etapě průběžně v první desítce
  • Vedení se ujala posádka Ondřej Hunčovský a Tereza Hunčovská se Škodou Citigo-e iV

Zatímco loňská ECO energy Rally Bohemia byla poznamenána kontroverzním rozhodnutím komisařů FIA, ta letošní se jede pouze v rámci československého elektromobilního poháru a komisaři FIA do ní tedy zasahovat nebudou. Pravidla jsou ale podobná a pořadatelé slibují opravdu těžkou soutěž. Měla by být nejen delší, než měla být loňská soutěž i před zrušením půlky jedné etapy, ale budou také těžší a delší měřené úseky. A včerejší etapa to potvrdila.

První etapa ECO energy Rally Bohemia odstartovala 9. 7. 2020 v 17 hodin z Mladé Boleslavi a vedla přes Kokořínsko do cíle v Liberci, kde je i centrum závodu. Část trasy nebyla přesně stanovená, ale posádky ujely okolo 150 kilometrů – z toho 47 km tvořil měřený úsek, který byl mimořádně náročný. Obsahoval totiž 21 úseků s různou předepsanou rychlostí a jel se v náročném terénu. Podstatou rally pravidelnosti je, že posádky musí co nejpřesněji dodržovat předepsanou průměrnou rychlost. Mezičasy jsou měřeny v náhodně vybraných bodech trasy, které posádky neznají, a za každou desetinu sekundy je jeden trestný bod. Nejlépe se s nástrahami této etapy poprala posádka vozu Škoda Citigo-e iV, Ondřej Hunčovský a Tereza Hunčovská, která na 24 měřených bodech nasbírala součet odchylek pouhých 19,2 sekundy, což tedy odpovídá 192 trestným bodům.

Redakce fDrive.cz má ve startovním poli dvě posádky a ani ty za zmíněnou posádkou ve vedení příliš nezaostaly. Na průběžném čtvrtém místě je Marek Tomíšek a Miroslav Tomíšek s vozem Hyundai Ioniq Electric, kteří mají 455 trestných bodů a o tři příčky za nimi je posádka Jiří Paroubek a Jana Neubauerová s vozem Mini Cooper SE, která má na kontě 488 trestných bodů. Zatím ale jde o začátek soutěže a posádky ještě do neděle 12. 7. čeká spousta měřených kilometrů, takže pořadí se určitě bude měnit. O průběhu vás budeme informovat.

Od pátečního rána až do nedělního se pak vyhodnocuje i soutěž ve spotřebě energie. Zatímco rally pravidelnosti se mohou účastnit posádky s různými alternativními pohony, tak hodnocení spotřeby je pouze pro elektromobily. A právě v tomto hodnocení obhajuje posádka fDrive.cz #EcoRallyTeamCZ (Marek Tomíšek a Miroslav Tomíšek) loňské vítězství, kterého taktéž dosáhli s vozem Hyundai Ioniq Electric. Šlo ale o verzi před faceliftem a s menší baterií, zatímco nyní se o to pokusí s nejnovější specifikací Ioniqa. Podaří se na loňský úspěch navázat i s novým Ioniqem?

Prvních 12 posádek po první etapě ECO energy Rally Bohemia
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze