😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Jak si přes mnohé potíže vedla redakce fDrive.cz na ECO Rally Bohemia?

Jak si přes mnohé potíže vedla redakce fDrive.cz na ECO Rally Bohemia?
  • První tři příčky ECO Rally Bohemia ve FIA E-Rally Regularity Cup obhájily e-trony
  • Do výsledků promluvili komisaři, když kontroverzně zrušili některé zkoušky
  • Naše posádka se umístila na 4. místě v závodě ve spotřebě
  • V průběhu rally jsme se potýkali s mnohými problémy

Naše posádka ve složení Jiří Paroubek & Jana Neubauerová měla letos na Rally Bohemia světlé i stinné chvilky. Hned první den se nám při jedné rychlostní zkoušce podařilo špatně odbočit, což bohužel znamenalo ztrátu tří minut a velké množství trestných bodů v několika měřicích bodech. I přes skutečnost, že se ztrátu podařilo ještě do konce rychlostní zkoušky dohnat, bylo jasné, že z boje o pódiové příčky jsme vypadli. Chyby prvního dne totiž velmi často určí i celkové pořadí.

Za zapůjčení vozu Hyundai Ionic Electric děkujeme společnosti Hyundai.

Tato chyba nás poté mrzela o to víc, když se nám v další rychlostní zkoušce podařilo zajet dokonce ten nejlepší čas že všech posádek celé soutěže a v následujících jsme se pohybovali v první třetině startovního pole. Další rána přišla, když jsme po čtyřhodinové pauze přišli zpět k autu a zjistili, že naše auto dobilo pouhých 37 kilometrů ke stávajícím 30, takže jsme do odpolední etapy prvního dne vyjeli s pouhými 67 kilometry dojezdu, přičemž odpolední etapa byla dlouhá 122 kilometrů. Bylo to způsobeno chybným nastavením nabíjení v palubním počítači. Bylo tedy jasné, že se nám nepodaří odjet celou etapu, ale pouze první 4 rychlostní zkoušky z 6, a budeme se muset vydat co nejkratší cestou k parc fermé a nabíjet. Za vynechání rychlostních zkoušek totiž dostanete pouze trestné body, zatímco v případě, že se nedostavíte nebo nedojedete do parc fermé, následuje okamžitá diskvalifikace.

Druhý den se soutěžilo i ve spotřebě. Nastoupili jsme do něj tedy s vědomím, že nebojujeme o umístění, ale že bychom mohli s Hyundai Ionic Electric zabojovat o pohár aspoň v této kategorii. Podle palubního počítače jsme odjeli dopolední etapu se spotřebou 12,4 kWh / 100 km a vypadalo to slibně. U oběda jsme se pak od posádky druhého Ionicu v soutěži dozvěděli, že se jim podařilo dostat spotřebu na hodnotu 10,9 kWh / 100 km. Šlo o bratry Tomíšky, kteří pořádají kurzy úsporné jízdy a jsou v tomto ohledu velice kvalifikovaní. Dalšími soupeři pro nás byly posádky s vozem Kia e-Niro a Kia Soul Electric. Kia e-Niro sdílí technologie s Hyundai Kona Electric, se kterou se nám podařilo obhájit 3. místo v závodě ve spotřebě v Českém Krumlově. Bylo tedy jisté, že půjde o těžkého soupeře. Bohužel pro nás se oběma vozům Kia podařilo zajet úsporněji a naše posádka se tím ocitla na bramborové příčce.

Třetí den se už obešel bez komplikací a my se opět pohybovali do osmého místa. Na konečný výsledek už to sice nemělo žádný vliv, ale trošku jsme si spravili chuť. Celkově jsme se umístili 16. z 22 posádek ve FIA E-Rally Regularity Cup, 21. z 27 posádek v České Trophy v ECO Rally a 4. z 19 posádek ve FIA Consumption Cup.

V soutěži FIA E-Rally Regularity Cup obsadily první tři příčky vozy Audi e-tron. První byla italská posádka Kofler Walter & Gaioni Franco, druzí byli Francouzi Prusak Artur & Benchetrit Thierry a třetí opět Italové Guerrini Guido & Calchetti Emanuele. Zejména Italům velmi pomohlo, že komisaři kontroverzně zrušili některé rychlostní zkoušky. Soutěž Česká Trophy v ECO Rally ovládla s obrovským náskokem posádka Lukáš Hataš & Tereza Němcová z Asociace pro elektromobilitu ČR s vozem Tesla Model X 90D. Následovala posádka Radek Pecák & Daniel Pecák s vozem Kia e-Niro. Třetí se umístili Jan Novotný & Petr Jakušev s hybridním Lexusem RC 300h.

Za zapůjčení vozu Hyundai Ionic Electric děkujeme společnosti Hyundai.

Hyundai Ioniq Electric – test

Technické parametry Hyundai Ioniq electric (2016)

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 470 × 1 820 × 1 450 mm, 1 495 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon88 kW, 120 koní, točivý moment: 295 Nm
Baterie28 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 69 kW, palubní: 7 kW,
SpotřebaKombinovaná: 11,5 kWh / 100 km, dojezd: 280 km
Cena od859 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze