Naše posádka ve složení Jiří Paroubek & Jana Neubauerová měla letos na Rally Bohemia světlé i stinné chvilky. Hned první den se nám při jedné rychlostní zkoušce podařilo špatně odbočit, což bohužel znamenalo ztrátu tří minut a velké množství trestných bodů v několika měřicích bodech. I přes skutečnost, že se ztrátu podařilo ještě do konce rychlostní zkoušky dohnat, bylo jasné, že z boje o pódiové příčky jsme vypadli. Chyby prvního dne totiž velmi často určí i celkové pořadí.
Za zapůjčení vozu Hyundai Ionic Electric děkujeme společnosti Hyundai. |
Tato chyba nás poté mrzela o to víc, když se nám v další rychlostní zkoušce podařilo zajet dokonce ten nejlepší čas že všech posádek celé soutěže a v následujících jsme se pohybovali v první třetině startovního pole. Další rána přišla, když jsme po čtyřhodinové pauze přišli zpět k autu a zjistili, že naše auto dobilo pouhých 37 kilometrů ke stávajícím 30, takže jsme do odpolední etapy prvního dne vyjeli s pouhými 67 kilometry dojezdu, přičemž odpolední etapa byla dlouhá 122 kilometrů. Bylo to způsobeno chybným nastavením nabíjení v palubním počítači. Bylo tedy jasné, že se nám nepodaří odjet celou etapu, ale pouze první 4 rychlostní zkoušky z 6, a budeme se muset vydat co nejkratší cestou k parc fermé a nabíjet. Za vynechání rychlostních zkoušek totiž dostanete pouze trestné body, zatímco v případě, že se nedostavíte nebo nedojedete do parc fermé, následuje okamžitá diskvalifikace.
Druhý den se soutěžilo i ve spotřebě. Nastoupili jsme do něj tedy s vědomím, že nebojujeme o umístění, ale že bychom mohli s Hyundai Ionic Electric zabojovat o pohár aspoň v této kategorii. Podle palubního počítače jsme odjeli dopolední etapu se spotřebou 12,4 kWh / 100 km a vypadalo to slibně. U oběda jsme se pak od posádky druhého Ionicu v soutěži dozvěděli, že se jim podařilo dostat spotřebu na hodnotu 10,9 kWh / 100 km. Šlo o bratry Tomíšky, kteří pořádají kurzy úsporné jízdy a jsou v tomto ohledu velice kvalifikovaní. Dalšími soupeři pro nás byly posádky s vozem Kia e-Niro a Kia Soul Electric. Kia e-Niro sdílí technologie s Hyundai Kona Electric, se kterou se nám podařilo obhájit 3. místo v závodě ve spotřebě v Českém Krumlově. Bylo tedy jisté, že půjde o těžkého soupeře. Bohužel pro nás se oběma vozům Kia podařilo zajet úsporněji a naše posádka se tím ocitla na bramborové příčce.
Třetí den se už obešel bez komplikací a my se opět pohybovali do osmého místa. Na konečný výsledek už to sice nemělo žádný vliv, ale trošku jsme si spravili chuť. Celkově jsme se umístili 16. z 22 posádek ve FIA E-Rally Regularity Cup, 21. z 27 posádek v České Trophy v ECO Rally a 4. z 19 posádek ve FIA Consumption Cup.
V soutěži FIA E-Rally Regularity Cup obsadily první tři příčky vozy Audi e-tron. První byla italská posádka Kofler Walter & Gaioni Franco, druzí byli Francouzi Prusak Artur & Benchetrit Thierry a třetí opět Italové Guerrini Guido & Calchetti Emanuele. Zejména Italům velmi pomohlo, že komisaři kontroverzně zrušili některé rychlostní zkoušky. Soutěž Česká Trophy v ECO Rally ovládla s obrovským náskokem posádka Lukáš Hataš & Tereza Němcová z Asociace pro elektromobilitu ČR s vozem Tesla Model X 90D. Následovala posádka Radek Pecák & Daniel Pecák s vozem Kia e-Niro. Třetí se umístili Jan Novotný & Petr Jakušev s hybridním Lexusem RC 300h.
Za zapůjčení vozu Hyundai Ionic Electric děkujeme společnosti Hyundai. |
Hyundai Ioniq Electric – test
Technické parametry Hyundai Ioniq electric (2016)
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 470 × 1 820 × 1 450 mm, 1 495 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 88 kW, 120 koní, točivý moment: 295 Nm |
Baterie | 28 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 69 kW, palubní: 7 kW, |
Spotřeba | Kombinovaná: 11,5 kWh / 100 km, dojezd: 280 km |
Cena od | 859 900 Kč |