Jsou to téměř dva měsíce, co jsme se zúčastnili 8. ročníku Czech New Energies Rallye, kde se nám mimo soutěže v co nejnižší spotřebě příliš nedařilo. Nyní je na čase postavit se na start dalšího závodu a svou reputaci napravit. Od pátku 12. 7. do neděle 14. 7. probíhá v okolí Liberce druhý ročník Eco Energy Rally Bohemia.
Letos se na start postaví 34 posádek, z nichž 24 osedlá elektromobily. Těchto 24 elektromobilů se utká v soutěži FIA Electric and New Energy Championship. Zbylých 10 posádek s hybridním nebo jiným alternativním pohonem jako CNG se utkají v soutěži Pohár pořadatele – Česká trofej Rally pravidelnosti v ECO rally.
Na startu bude i smíšená francouzská posádka Didier Malga a Anne Bonnel, loňští vítězové a úřadující mistři světa, kteří svůj Renault ZOE vyměnili za Teslu Model 3. Dále se na startu objeví i kompletní špička světového poháru FIA ENEC, která představuje trojici nejlepších posádek letošní probíhající soutěže.
Letos nás čeká 620 kilometrů dlouhá trať, na které bude více než 300 kilometrů rychlostních zkoušek rozdělených do 23 úseků jak na uzavřených tratích, tak v běžném provozu. Naše posádka se na start postaví ve stejném složení jako loňský rok, tedy Jana Kuželová-Neubauerová jako pilotka a Jiří Paroubek jako navigátor, ale letos nově s vozem Hyundai Ionic Electric. Držte nám palce.
Technické parametry Hyundai Ioniq electric (2016)
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 470 × 1 820 × 1 450 mm, 1 495 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 88 kW, 120 koní, točivý moment: 295 Nm |
Baterie | 28 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 69 kW, palubní: 7 kW, |
Spotřeba | Kombinovaná: 11,5 kWh / 100 km, dojezd: 280 km |
Cena od | 859 900 Kč |