Jak proběhla naše premiéra na Eco Energy Rally?

Jak proběhla naše premiéra na Eco Energy Rally?
  • Na Rally Bohemia se jela letos poprvé i Eco Rally
  • Naše posádka se s vozem Volkswagen e-Golf umístila na 3. místě v České Trophy a na 4. místě v mezinárodním šampionátu FIA
  • První dvě místa šampionátu FIA obsadily zahraniční posádky

Eco Energy Rally se jelo opět jako zkouška pravidelnosti, je tedy nutné na daném úseku dodržovat předepsanou průměrnou rychlost, která je kontrolována pomocí GPS na náhodných místech těchto úseků, a také je předepsaný přesný čas, v jakém je nutné dostavit se do cíle jednotlivých etap. Když tak neučiníte, jste penalizováni. Soutěž je určena pro elektrické vozy, hybridy a vozy na alternativní paliva.

Naše posádka závodila s vozem Volkswagen eGolf, který nám zapůjčila společnost e-carsrent.cz, které tímto děkujeme. Jelikož jsme byli přihlášeni jak do soutěže Czech Trophy, tak do světového šampionátu FIA, museli jsme projít řadou kontrol prováděných komisaři. Kontroloval se například tlak v pneumatikách, povinná výbava vozu a stav kilometrů i baterek. Poslední dvě kontroly se prováděly po konci každé etapy. Na jejich začátku nám byl zapečetěn přístup k nabíjecímu konektoru a ve voze byly rozmístěny 3 GPS lokátory. Po konci každé etapy jsme zaparkovali vůz do parc fermé a po připojení k nabíječce jsme k vozu neměli přístup – vozy byly zpřístupněny až 10 minut před dostavením se na start. Kladl se opravdu velký důraz na dodržování pravidel.

Začátek soutěže byl v Mladé Boleslavi u kulturního domu, kde jsme prošli akreditací a polepili si vůz závodními čísly. Poté pro nás byla připravena konference s rautem, kde jsme se seznámili s pravidly. Následně jsme se přemístili před Škoda Muzeum, kde proběhl slavnostní ceremoniál. Na rampu jsme my a naši soupeři přijížděli na střídačku s vozy ze soutěže historických vozů a po představení posádek jsme se řadili na start akceleračního testu na 200 metrů, kde proti sobě nastoupil vždy vůz z naší kategorie Eco Energy Rally proti historickým automobilům a vozu Škoda Fabia R5. Byla to strhující a napínavá podívaná s nečekanými výsledky. Po testu akcelerace jsme rovnou pokračovali zkušební etapou spojenou s kalibračním úsekem. Cílem bylo parc fermé u Zámeckého Hotelu Sychrov, kde jsme byli ubytováni.

Start první závodní etapy byl v 10:20 od hotelu. Čekal nás okruh dlouhý 128 kilometrů, na kterém se nacházely 3 rychlostní zkoušky: jedna v běžném provozu a dvě na uzavřených tratích. Cíl byl naplánován opět u hotelu. Poté jsme měli podle pravidel FIA minimálně čtyři hodiny na nabíjení v parc fermé. V tomto mezičase jsme mohli jít sledovat MČR v rally spalovacích motorů i na oběd a s průvodcem jsme absolvovali prohlídku státního zámku Sychrov. V 16 hodin a 29 minut proběhl start do druhé etapy, která byla tentokrát výjimečně úplně stejná jako první, jen se měnily přidělené průměrné rychlosti. Na konci prvního dne se naše posádka nacházela na pátém místě.

Druhý závodní den jsme startovali v 10:50 opět od hotelu a zdolávali jsme etapu dlouhou 99 kilometrů, opět s jednou rychlostní zkouškou v běžném provozu a dvěma na uzavřené trati. Třetí a poslední zkouška proběhla v ulicích starého města v Mladé Boleslavi. Pak už jsme jen projeli přes rampu, rozloučili se se závodem, zaparkovali do parc fermé a čekali na oficiální výsledky pro Českou Trophy i šampionát FIA

Bohemia Eco Rally

Po sečtení výsledků jsme se umístili v soutěži Česká Trophy na 3. místě a ve světovém šampionátu FIA na 4. místě. V Trophy se před námi na druhém místě umístila posádka Asociace pro elektromobilitu ČR ve složení Lukáš Hataš a Tereza Němcová s vozem Tesla Model X 90D a na prvním místě se umístil tým SEAT ČR s vozem Ibiza na zemní plyn, který osedlali Michal Žďárský a Milan Nedorost. V šampionátu FIA se pak na 3. místě opět umístil tým Asociace pro elektromobilitu ČR s Lukášem Hatašem a Terezou Němcovou a jejich Teslou Modelem X 90D, na 2. místě dojel italský tým Autotest Motorsport s posádkou Fuzzy Kofler Walter a Franco Gaioni s Teslou Modelem S 90D a 1. místo vybojovala francouzská posádka Didier Malga a Anne Bonnel s vozem Renault ZOE.

Závěrem bych rád jménem redakce fDrive.cz poděkoval společnosti e-carsrent.cz za vypůjčení vozu, Asociaci pro elektromobilitu ČR za zprostředkování a možnost se závodu zúčastnit, dále celému týmu i pořadatelům Rally Bohemia za skvěle zorganizovanou akci a na závěr jménem svým prvotřídní řidičce Janě Neubauerové, s níž jsem měl tu čest tvořit jeden tým.

Partnerem fDrive.cz je půjčovna elektromobilů E-carsrent.
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze