Czech New Energies Rallye 2018 – 1. den

Czech New Energies Rallye 2018 – 1. den
  • České elektro-rallye se letos účastní 40 posádek
  • Naše redakce vyrazila na trať s Hyundai Ioniq Hybrid
  • První den podniku připadl na 17. 5. 2018

Letos jsem na rallye přijel poprvé v životě a vůbec jsem nevěděl, co od toho očekávat. Z doslechu a od kolegů jsem se dozvěděl, že to je celkem věda a že se mám na co těšit. Start do zkušební etapy se konal na parkovišti zimního stadionu v Písku, kde byl sraz v 10 hodin dopoledne. Teprve až na místě jsem se seznámil s kolegou, který řídí. Ten mne hned zaměstnal nalepováním závodního čísla na náš Hyundai Ioniq Hybrid. Během polepování nás bavil doprovodný program ve formě rozhovorů s jezdci, kteří rallye už absolvovali, se sponzory, partnery, atd. Seznamoval jsem se itinerářem („roadbookem“), který jsem měl v ruce poprvé v životě a docela mě vyděsil. Chvíli před startem ve 12 hodin a 30 minut si nás pořadatelé svolali do velícího stanu a stručně nám vysvětlili, jak se v itineráři orientovat, a zodpovídali na dotazy. Pak už se nám ale čas nachýlil. Posádky více než dvaceti vozů se začaly postupně přesouvat na start podle pořadí a vyráželi na trať v minutových intervalech. Mimo jiné se startovalo i z nabíjecí stanice E.ON v Humpolci a Rainbachu v Rakousku. Dohromady je na letošní ročník přihlášeno 40 posádek.

Zkušební etapa měla přes 90 kilometrů a byla propletena krásnou jihočeskou krajinou. První polovina závodu byla poklidná a nikam jsme nespěchali. Pomocí aplikace Rallye Trip Meter jsme si kontrolovali průměrnou rychlost a vzdálenost mezi jednotlivými body v itineráři. Po hodince jízdy jsme dorazili na coffee break, kde jsme si s ostatními posádkami sdělovali první dojmy a kdo kolikrát zabloudil (nám se to stalo jednou). Na tuto etapu jsme měli přidělený celkový čas trvání 2 hodiny a 15 minut s průměrnou rychlostí malinko nad 41 km/h. Coffee break byl na půl hodinky a my se až na místě dozvěděli, že i tato půlhodinová pauza se počítá do průměrně rychlosti, což znamenalo její značný pokles a také to, že druhá polovina bude o dost rychlejší.

Druhá část nás bavila mnohem více. Bylo potřeba jet mnohem rychleji, ať dotáhneme ztrátu. To ovšem přineslo i horší orientaci v itineráři a asi 3× jsme sjeli z cesty. Poslední z těchto zajížděk rozhodla o našem zpoždění a nedodržení průměrné rychlosti. Už se ztrátou jsem se blížili Českému Krumlovu, kde byl konec etapy. Po příjezdu do města nás ale zaskočila kolona a náš výsledek byl o to horší. Do cíle jsme dorazili po 2 hodinách 23 minutách průměrnou rychlostí 39 km/h.

Cíl této etapy se nacházel v pivovarské zahradě Českého Krumlova, kde nás čekalo všelijaké papírování, obdrželi jsme GPS do auta a poté jsme se přemístili do hotelu.

Večer byla připravena konference s prezentací pravidel, debatou a odpovídáním na dotazy. Pak už nás čekal jenom královský raut. Nad výborným jídlem a sklenicí vína jsme s naším Hyundai týmem probírali itinerář na další den.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze