Elektromobil může sloužit i jinak než jen jako dopravní prostředek

2
Elektromobil může sloužit i jinak než jen jako dopravní prostředek
  • Vybité elektromobily na cestách budou nabíjeny metodou V2V prostřednictvím druhého vozidla
  • Zkušební provoz byl zahájen v aglomeracích Hamburku a Duisburgu
  • Vybitý elektromobil bude během 15 minut znovu připraven k jízdě

Elektromobil nemusí být jenom druh vozidla, které vás dopraví z místa A do místa B. Ostatně třeba taková Tesla nebo Nissan mají u svých elektromobilů režim, který umožňuje z jeho baterek nabíjet například dům. A využít se dají i jinak, třeba že budete moci nabít druhý elektromobil energií z vašich baterek. A právě technologii, kdy z jednoho elektromobilu můžete nabíjet ten druhý, nyní testuje Hyundai.

Na cestách mohou být vybité elektromobily zásobeny potřebnou elektrickou energií. Elektromobil s vybitým akumulátorem se nesmí tlačit na velkou vzdálenost, ani odtáhnout na tyči. Pomocí nabíjecího vozidla Hyundai Ioniq Mobile Charger se prázdné akumulátory znovu nabíjí na místě. Nová služba pro vybité elektromobily je určena nejen pro členy autoklubu ADAC. Jedná se o lokálně omezenou asistenční službu, provozovanou na zakázku výrobců.

V těchto případech přichází ke slovu Ioniq Mobile Charger v režimu nabíjení V2V (Vehicle to Vehicle). Ioniq Electric dodává ze svých akumulátorů elektrickou energii do vybitého vozidla. Speciálně vybavené nabíjecí vozidlo nabízí nejvyšší výkon nabíjení 20 kW. Vybitý elektromobil díky tomu obdrží během 15 minut dostatek energie pro dojezd cca 25 kilometrů, což postačuje k dojetí k nejbližší nabíjecí stanici. Ioniq Mobile Charger přitom používá zásuvku CCS, která byla Evropskou unií stanovena jako standardní zásuvka pro rychlé nabíjení.

Samotný Ioniq Mobile Charger je během nabíjení chráněn před vybitím po nabíjecím procesu. Proces nabíjení se automaticky přeruší, pokud stav nabití dárcovského vozidla klesne pod 30 procent. Tento případ by však neměl nastat, protože Ioniq Electric má se zcela nabitými akumulátory dojezd cca 280 kilometrů, takže po poskytnutí nabíjecí pomoci může v ideálním případě ujet vždy ještě 100 kilometrů.

V provozu je již třetí Ioniq Mobile Charger. Autohaus Sangl ve městě Landsberg am Lech má ve svém vozovém parku jednu pojízdnou nabíjecí stanici. A to má svůj důvod, protože jednatel Jürgen Sangl prodal na konci uplynulého roku již 500. Ioniq Electric během dvou let. Většina zákazníků přitom pochází z okolních vesnic. Ioniq Mobile Charger společnosti Autohaus Sangl plnil loni v říjnu dokonce oficiální misi a doprovázel „Road to Paris“. Při soutěži o nejdelší dojezd z Frankfurtu až do Paříže, s tehdy novým modelem Kona Electric, nemusel však Ioniq Mobile Charger poskytovat žádnou pomoc v nouzi. Vítězný tým překonal na jedno nabití 506 kilometrů a dojel bez problémů do cíle. Hyundai Kona Electric s průměrnou rychlostí jízdy 75 km/h navíc ani nebyl překážkou v provozu a zároveň překonal hodnotu dojezdu dle WLTP o pět procent.

Technické parametry Hyundai Ioniq electric (2016)

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 470 × 1 820 × 1 450 mm, 1 495 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon88 kW, 120 koní, točivý moment: 295 Nm
Baterie28 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 69 kW, palubní: 7 kW,
SpotřebaKombinovaná: 11,5 kWh / 100 km, dojezd: 280 km
Cena od859 900 Kč
Diskuze ke článku
Lojzik
Nesmi se odtahnout? Kdo vi proc se to nesmi? Nicmene to mnozi zkouseji.

https://insideevs.com/watch-tesla-model-s-get-charged-towed-video/

Btw co znamena jako ta captcha? Nevim co mam zaskrtnout pokud jsem robot.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze