Na ECO energy Rally Bohemia jsme měli dvě posádky a postupně vám přinášíme průběhy jednotlivých etap. Ve čtvrtek posádky odstartovaly v Mladé Boleslavi a jely do Liberce, v pátek jely z Liberce okolo Frýdlantu a do Sosnové. Pojďme se tedy podívat na sobotní etapu.
Stejně jako předchozí etapa startovala i ta sobotní v Liberci, kde je základna soutěže a na náměstí se v uzavřeném parkovišti nabíjí elektromobily, které tvoří drtivou většinu startovního pole. Mohou se zde ale nabíjet i čtyři plug-in hybridy ze startovního pole a jediným vozem, který externí nabíjení neumožňuje, je Škoda Scala G-TEC.
První sekce obsahovala běžné RS
První sekce sobotní etapy měřila 117 kilometrů a vedla například přes Jablonec nad Nisou, Tanvald nebo Desnou, tedy hornatým krajem. Posádky vyjížděly na trasu po minutě od osmi ráno a čekaly je tři měřené úseky o celkové délce 73,76 km. Šlo zatím o běžné měřené úseky, tedy zpravidla na úzkých okreskách ale v běžném provozu. To znamená, že v navigačně složitějších pasážích se dá například špatně odbočit, nebo můžete třeba dojet nákladní vozy jedoucí pomaleji než potřebujete. To se v této sekci stalo mnoha posádkám včetně těch našich. Jelikož to jsou velmi úzké silnice, náklaďák zabere celou jejich šířku – nelze jej tedy předjet. Některé posádky i bloudily, protože v jednom měřeném úseku se jedna část projížděla dvakrát a pokaždé se odbočovalo jinde, což bylo matoucí.
Testy pravidelnosti v uzavřeném provozu
Druhá sekce o délce 101 km vedla také okolo Liberce, například přes Železný Brod nebo Jablonec nad Nisou, a soutěžní vozy startovaly v 18 hodin. Opět obsahovala tři měřené úseky, ale tentokrát uzavřené. Byly to rychlostní zkoušky klasické Rally Bohemia, které jsou uzavřenými trasami, takže tam ostatní auta nemohou. Zároveň je v křižovatkách trasa ohraničena minimálně pruhovanou páskou, takže prakticky ani není možné zabloudit. Na těchto uzavřených tratích ani neplatí pravidla silničního provozu, takže pořadatelé mohou předepsat vyšší průměrnou rychlost. Někde toho využili, ale na mnoha místech se jelo zbytečně pomalu. Rychlostní zkoušky jsou kratší než běžné měřené úseky, takže celková délka večerních měřených úseků byla pouze 23,05 km. Nebyly tam tedy mezi posádkami tak velké rozdíly jako v náročnějších testech pravidelnosti v běžném provozu.
Po posledním měřeném úseku měla spousta posádek problém s limitem pro příjezd do cíle. I naše posádka s Ioniqem dorazila později, protože nás předjely několik kilometrů před startem této RS dva soutěžní vozy, což znamená čekání o dvě minuty déle na startu RS, jelikož se startuje po minutě. A právě ty dvě minuty nám pak v cíli chyběly a navíc jsme si pokusem o dohnání ztráty zvýšili spotřebu.
Pořadí na prvních třech pozicích se tedy tento den nezměnilo. Ve vedení zůstala posádka Jan Novotný a Petr Jakušev s vozem Peugeot e-208 před posádkou Ondřej Hunčovský a Tereza Hunčovská se Škodou Citigo-e iV. První trojici uzavírali Michal Žďárský a Jakub Nábělek s vozem Kia e-Niro. Z našich posádek se ta úspěšnější, tedy Jana Neubauerová + Jiří Paroubek s vozem Mini Cooper SE posunula po dopolední sekci o jednu pozici vpřed na průběžné čtvrté místo, zatímco Marek Tomíšek a Miroslav Tomíšek s vozem Hyundai Ioniq Electric zůstali na osmém místě v pravidelnosti.