Hyundai chce být lídrem v evropském „ekosystému“ vodíkové mobility

Hyundai chce být lídrem  v evropském „ekosystému“ vodíkové mobility
  • Hyundai a H2 Energy založí společný podnik s názvem Hyundai Hydrogen Mobility
  • Do roku 2025 dodá Hyundai společnému podniku 1 600 těžkých nákladních vozidel s palivovými články
  • Společný podnik rozšíří podnikání v tomto oboru do sousedních evropských zemí

Společnosti Hyundai Motor Company a H2 Energy AG v pátek 12. dubna oznámily, že podepsaly smlouvu o společném podniku Hyundai Hydrogen Mobility, jehož cílem bude hrát vedoucí roli v rychle se rozvíjejícím evropském „ekosystému“ vodíkové mobility. Hyundai Motor dodá v letech 2019 až 2025 společnému podniku Hyundai Hydrogen Mobility 1 600 těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem napájeným palivovými články. Společný podnik poskytne formou leasingu velkou část těchto nákladních vozidel, poháněných palivovými články, švýcarskému sdružení pro vodíkovou mobilitu, H2 Mobility Switzerland Association, jehož členy jsou významní provozovatelé čerpacích stanic, dopravní a logistické společnosti a další průmyslové podniky, které podporují vodíkovou mobilitu ve Švýcarsku.

Hyundai ix35 fuel cell

Společný podnik bude postupně rozšiřovat své aktivity i na trhy za hranicemi Švýcarska. Hyundai Hydrogen Mobility plánuje také vstup na trh s vodíkem prostřednictvím dceřiné společnosti, která vyrábí a dodává vodík ve Švýcarsku, s výhledem na rozšíření prodeje i do ostatních evropských zemí. Hyundai očekává, že založením společného podniku Hyundai Hydrogen Mobility získá pevné postavení na švýcarském trhu. Vzhledem k velmi vysokým sazbám silniční daně pro nákladní vozidla na naftu lze předpokládat, že poptávka po nákladních vozidlech s palivovými články v této alpské zemi poroste. Švýcarsko tímto způsobem motivuje provozovatele vozových parků k přechodu z nákladních vozidel spalujících naftu na vozidla s nulovými emisemi.

Hyundai Motor je světovým lídrem vývoje techniky palivových článků na vodík. Hyundai představil již v roce 2013 model ix35 Fuel Cell, a stal se tak prvním výrobcem automobilů na světě, který zahájil prodej elektromobilů s palivovými články jménem Hyundai Nexo. Druhá generace FCEV značky Hyundai s dojezdem 609 kilometrů vypouští do ovzduší pouze čistou vodní páru a za jízdy čistí vzduch. Technika elektrického pohonu s palivovými články je oproti systému napájenému z akumulátorů výhodnějším řešením pro velká užitková vozidla, jako jsou nákladní vozidla a autobusy. Technika palivových článků ponechává více nákladového prostoru a snižuje hmotnost vozidla. Čím větší je vozidlo, tím nákladově efektivnější jsou palivové články. Tato technika proto nabízí v segmentu užitkových vozidel širokou škálu příležitostí.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze