Hyundai a H2 Energy uvedou do provozu flotilu kamionů na vodík

8
Hyundai a H2 Energy uvedou do provozu flotilu kamionů na vodík
  • Hyundai Motor uvede ve spolupráci se společností H2 Energy na švýcarský trh užitkových vozidel 1 000 elektricky poháněných nákladních vozidel s palivovými články, a to v letech 2019 až 2023
  • Nové nákladní vozidlo s elektrickým pohonem napájeným palivovými články bude mít dojezd cca 400 km v reálných provozních podmínkách
  • Nákladní vozidlo zaujme osobitým designem, který umocňuje jeho ekologické vlastnosti

Společnost Hyundai Motor Company na veletrhu IAA Užitkové vozy 2018 v Hannoveru potvrdila, že uzavřela memorandum o shodě se švýcarskou společností H2 Energy (H2E), která se specializuje na výrobu a využití vodíku, vyráběného trvale udržitelným způsobem. Společnosti Hyundai Motor a H2 Energy poskytnou v průběhu pěti let od roku 2019 zákazníkům 1 000 těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem napájeným z palivových článků a současně zajistí jejich dostatečné zásobování vodíkem z obnovitelných zdrojů.

Po představení prvního velkosériově vyráběného elektromobilu s palivovými články (FCEV), modelu Tucson Fuel Cell, v roce 2013 a uvedení modelu NEXO, globálního lídra v kategorii FCEV, v roce 2018, představuje dodání flotily elektricky poháněných nákladních vozidel s palivovými články společnosti H2 Energy první krok společnosti Hyundai Motor v roli průkopníka FCEV do segmentu ekologických užitkových vozidel.

Memorandum o shodě bylo slavnostně podepsáno na veletrhu IAA Užitkové vozy 2018 za účasti předních představitelů obou společností. Společnost Hyundai Motor reprezentoval In Cheol Lee, výkonný viceprezident a vedoucí divize užitkových vozidel. Společnost H2E zastupoval Rolf Huber, předseda představenstva.

Oznámením naší ambice poprvé na světě komercializovat elektricky poháněné nákladní vozidlo s palivovými články činíme další významný krok ve vývoji techniky palivových článků pro automobilový průmysl,“ řekl výkonný viceprezident In Cheol Lee. „Budeme i nadále vyhledávat příležitosti pro vstup na další trhy důsledným sledováním různých faktorů, mezi něž patří infrastruktura plnicích stanic nebo programy vládní podpory.“

Nákladní vozidlo s elektrickým pohonem napájeným palivovými články je vyvíjeno v souladu s evropskými předpisy. Je vybaveno novým systémem palivových článků na vodík o výkonu 190 kW, v němž jsou paralelně propojeny dvě sady palivových článků, což je řešení používané také modelem NEXO. Nákladní vozidlo bude mít na jednu náplň palivových nádrží dojezd přibližně 400 km. To zaručuje osm velkých nádrží na vodík, uložených prostorově úsporně v místech, jako je prostor mezi kabinou a pevnou nástavbou.

Technické údaje
Hmotnost 18 tun
Délka 9 745 mm
Šířka 2 550 mm
Výška 3 730 mm
Rozvor 5 130 mm
Dojezd cca 400 km
Doba čerpání 7 minut
Výkon 471 koní

Společnost H2 Energy se specializuje na výrobu a prodej vodíku z obnovitelných zdrojů ve Švýcarsku a má obchodní zastoupení v Německu, Norsku a Rakousku. Společnost disponuje zkušenostmi se zaváděním optimalizovaného vodíkového „ekosystému“, který se zaměřuje na komerční realizovatelnost pro všechny zúčastněné strany.

Diskuze ke článku
Marcel
Kamiony na vodík? Tak tomu říkám pokrok. Jde vidět, že se toho Korejci opravdu nebojí a stále vymýšlejí nové a nové věci, jen tak dál! :)
Bernard
tohle asi bude největší průlom v inovacích, kort když do toho přidaj ještě autonomní řízení, to bude uplně pecka
Ivan M.
Chápu, že se dělají auta, ale teď už i dokonce kamiony? Když do toho dají to autonomní řízení co právě testují, tak věřím tomu, že na silnicích hned bude bezpečněji a hlavně i lépe dýchatelno :-)
David
už aby z těch kamionů nebyl cítit ten puch. sláva třikrát hurá Hyundai.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze