Elektrický kamion s logem Tesly by rád způsobil revoluci v nákladní dopravě. Papírově Semi urazí 480 až 800 kilometrů v závislosti na velikosti baterie, stylu jízdy a samozřejmě hmotnosti nákladu. I tak každému musí být jasné, že baterie v útrobách nebude mít pouze pár kilowatthodin. Spekuluje se, že v útrobách bude nejspíše 800kWh baterie. Šlo by tedy o osmkrát větší baterii než má Tesla Model S, případně čtyřikrát než Tesla Roadster.
Ihned je jasné, že standardní Supercharger by Teslu Semi nabíjel poměrně dlouho. I proto mají na trh přijít Megachargery. Ty by měly přidat okolo 640 kilometrů za třicet minut nabíjení. To sebou však nese značné změny. Tak například by Megacharger musel mít výkon 1,6 MW nebo přibližně třináctinásobek výkonu běžného kompresoru, aby dokázal tolik energii dobít za tak krátkou dobu. Změnou projde i nabíjecí port, který má osm „pinů“. Uvozovky proto, že tak velké jsme snad ještě nikdy neviděli.
Tesla neprozradila, kde chce své Megachargery stavět. Logicky však půjde o hlavní dopravní tahy. Semi se na trh chystá v roce 2019, takže prozatím má Tesla ještě čas. Navíc všichni víme, jak na tom je s plněním termínů...
Zdroje: cleantechnica.com, youtube.com
Tesla model S spotřebuje v průměru 25 kwh/100 km. To odpovídá produkci 25 Kg CO2. Vezmu-li v potaz podíl uhelných elektráren je výsledná hodnota 15,75 KG/100 Km.
Spalovací motory u nových aut vyprodukují cca 120g/km CO2. To je 12Kg/100Km.
Rozdíl činí 3,75 Kg/100km CO2 ve prospěch spalovacích motorů.
Kde je tedy ten přínos??? Jen snad tím, že při samotném provozu Tesly nic nesmrdí, ani nekouří. Na opačném konci drátů v elektrárně je tomu naopak.
Až lidstvo vytvoří dostatek energie pro svoji existenci bez tepelných elektráren, tak se vyplatí elektromobilitě věnovat. Pak ale přijde v potaz masivní zvýšení výkonu el. sítí, jelikož dobíjení má hodně velký odběr energie. Pak bude země pokrytá solárními panely, vrtulemi na každém kopci a návrší a také ohromným množstvím drátů pro rozvod energie.
Myslím, že tudy cesta nevede. Nejsem zastánce spalování čehokoli, snad jen trochy dřeva u táboráku. Je nutné najít jiný zdroj energie. Jediné, co připadá v úvahu je vodík.