Teslu Semi bude nabíjet Megacharger. Nabíjecí konektor má snad největší piny světa

2
Teslu Semi bude nabíjet Megacharger. Nabíjecí konektor má snad největší piny světa
  • Megachargerem získáte dojezd až 640 kilometrů za půl hodiny
  • Stavět se budou kolem hlavních dopravních tahů
  • Nový je i konektor, který má 8 „pinů“
  • Kapacita baterií v Tesle Semi se odhaduje na 800 kWh

Elektrický kamion s logem Tesly by rád způsobil revoluci v nákladní dopravě. Papírově Semi urazí 480 až 800 kilometrů v závislosti na velikosti baterie, stylu jízdy a samozřejmě hmotnosti nákladu. I tak každému musí být jasné, že baterie v útrobách nebude mít pouze pár kilowatthodin. Spekuluje se, že v útrobách bude nejspíše 800kWh baterie. Šlo by tedy o osmkrát větší baterii než má Tesla Model S, případně čtyřikrát než Tesla Roadster.

Ihned je jasné, že standardní Supercharger by Teslu Semi nabíjel poměrně dlouho. I proto mají na trh přijít Megachargery. Ty by měly přidat okolo 640 kilometrů za třicet minut nabíjení. To sebou však nese značné změny. Tak například by Megacharger musel mít výkon 1,6 MW nebo přibližně třináctinásobek výkonu běžného kompresoru, aby dokázal tolik energii dobít za tak krátkou dobu. Změnou projde i nabíjecí port, který má osm „pinů“. Uvozovky proto, že tak velké jsme snad ještě nikdy neviděli.

Tesla neprozradila, kde chce své Megachargery stavět. Logicky však půjde o hlavní dopravní tahy. Semi se na trh chystá v roce 2019, takže prozatím má Tesla ještě čas. Navíc všichni víme, jak na tom je s plněním termínů...

Zdroje: cleantechnica.com, youtube.com

Diskuze ke článku
Kamil Braun
Elektromobilita, tak jak ji znám, značně předběhla dobu. O přínosu pro životní prostředí se nedá mluvit ani náhodou. Podíl tepelných elektráren je je v zemích OECD 63%. Průměrná uhelná elektrárna produkuje cca 99 kg CO2 na jeden GJ paliva. Jeden GJ přitom odpovídá 0,2778 MWh, tj. 277,8 kWh. Přepočtená produkce emisí CO2 je tedy 0,356 kg na 1 kWh paliva.V tomto případě tedy musíme navíc uvažovat s účinností výroby elektřiny, která se u uhelných elektráren pohybuje okolo 35% (0,35). Završením těchto úvah je tedy pouhé podělení dvou námi stanovených hodnot, z něhož vyplývá, že na výrobu 1 kWh elektrické energie připadá produkce cca 1 kg CO2. To je slušná porce.
Tesla model S spotřebuje v průměru 25 kwh/100 km. To odpovídá produkci 25 Kg CO2. Vezmu-li v potaz podíl uhelných elektráren je výsledná hodnota 15,75 KG/100 Km.
Spalovací motory u nových aut vyprodukují cca 120g/km CO2. To je 12Kg/100Km.
Rozdíl činí 3,75 Kg/100km CO2 ve prospěch spalovacích motorů.
Kde je tedy ten přínos??? Jen snad tím, že při samotném provozu Tesly nic nesmrdí, ani nekouří. Na opačném konci drátů v elektrárně je tomu naopak.
Až lidstvo vytvoří dostatek energie pro svoji existenci bez tepelných elektráren, tak se vyplatí elektromobilitě věnovat. Pak ale přijde v potaz masivní zvýšení výkonu el. sítí, jelikož dobíjení má hodně velký odběr energie. Pak bude země pokrytá solárními panely, vrtulemi na každém kopci a návrší a také ohromným množstvím drátů pro rozvod energie.
Myslím, že tudy cesta nevede. Nejsem zastánce spalování čehokoli, snad jen trochy dřeva u táboráku. Je nutné najít jiný zdroj energie. Jediné, co připadá v úvahu je vodík.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze