Na dnešní ráno jsme se těšili především díky premiéře elektrického kamionu Tesla Semi. Elon Musk ale překvapil, když představil i další generaci Tesly Roadster, tentokrát ale s docela jinými parametry. Zatímco první generace byla v podstatě takový Lotus Elise a ujela kolem 200 kilometrů, dnes můžeme mluvit o úplně jiných číslech.
Upřímně, Roadster je ze strany Tesly tvrdým úderem proti všem spalovacím konkurentům.
Jemné designové tvary Roadsteru neubírají na agresivitě. Cíl byl poměrně jasný – vytvořit co nejlehčí automobil s co nejmenším odporem vzduchu. Zatím to vypadá, že se to Tesle povedlo. Na přídi i na zádi jsou poměrně úzká LED diodová světla. Především zadní část vypadá dost agresivně, a to pochopitelně i bez přítomnosti výfuků. Samotný difuzor udělá své.
Všechny nejspíš zajímají technické údaje. Musíme říct, že nám opravdu vyrazily dech. Zrychlení z 0 na 96 km/h proběhne pod dvě vteřiny, konkrétně za 1,9 sekundy. Ještě brutálnější je ale maximální rychlost přesahující 250 mil za hodinu, tedy 400 kilometrů v hodině. Samozřejmostí je pohon všech kol. Závod na čtvrt míle je pak otázkou 8,9 vteřiny. Neméně překvapila kapacita baterie, která je dvojnásobná ve srovnání s nejsilnějším Modelem S. Celých 200 kWh totiž vystačí na tisíc kilometrů dojezdu.
Roadster, tentokrát pro 4 osoby, by měl přijet na trh v roce 2020. Spíše však budeme mluvit o rozmístění 2+2, podobně jako to má například BMW i8.
Tesla si za Roadster bude říkat minimálně 4,3 miliony korun.
Zdroj: tesla.com