Budoucí vozy Tesla: dvě dobré a dvě špatné zprávy

4
Budoucí vozy Tesla: dvě dobré a dvě špatné zprávy
Fotografie: Tesla
  • Tesla má velký skluz v uvádění nových vozů
  • Některé stávající už začínají být přestárlé a na prodejích se to projevuje
  • Elon Musk na setkání s akcionáři poodhalil roušku modelové budoucnosti

Zatímco na straně výrobní a prodejní se Tesle daří příkladně, s vývojem, respektive s jeho načasováním, je to evidentně horší. Všechny nové Tesly naplánované po debutu Modelu Y (2019) nabírají další a další zpoždění, pouze tahač Semi už loni konečně vyjel, pochopitelně rovněž o x let později. A na Cybertruck i nový Roadster čekají fanoušci stále marně. Navíc se začíná projevovat věk momentálně nejstaršího Modelu 3, jehož prodeje beztak těžce kanibalizované mnohem úspěšnějším Modelem Y začínají stagnovat až klesat. A očekávaný facelift rovněž pořád nikde.

Příznivcům i investorům značky rovněž začínají blednout růžové brýle, přestávají jim stačit věčně odvolávané sliby Muska na Twitteru. Šéf Tesly, která ztrácí výsadní postavení na trhu, tak musí začít měnit rétoriku a používat něco, co nesnáší zřejmě ze všeho nejvíc – přesnější data. Začněme nejsmutnějším příkladem, kterým je elektrický pick-up Cybertruck. Jeho nečekaným oznámením v roce 2019 na rok 2021 totiž Musk odstartoval mánii, na níž konkurenti dokázali zareagovat rychleji než on sám. A tak se v USA raketově rozvíjí trh s elektrickými pick-upy a Tesla, která trend spustila, u toho chybí.

Proto bylo na čase konání Tesly propojit s okolním světem poněkud více, než měla automobilka dosud ve zvyku. A na akcionářském dni vystavila nejen další prototyp Cybetrucku, zjevně mnohem bližší sériové výrobě než ty předchozí, ale přišla i s konkrétnějšími termíny. Konkrétně by měl podle electrek.co dostat místo na výrobních linkách ještě letos v létě. Tak, aby bylo možné začít uspokojovat první zájemce již ve třetím kvartále. Důvody jako obvykle nezazněly, ale podle nepřímých indicií byl Cybertruck opakovaně rozsáhle přepracováván (aniž bychom věděli proč), což zřejmě náběh výroby tak zdrželo.


O něco méně radosti si ze setkání odnesli ti, kteří se těší na nový Roadster. Ten dostal další odklad (kolikátý už?) a na silnice podle electrek.co vyjede nejdříve v roce 2024. A zřejmě také kvůli debutu Rimacu Nevera propásl šanci nastavit nová měřítka dynamiky, jak slibovali jeho tvůrci v době překvapivého prvního odhalení, pokud tedy Musk neví něco, o čem my zatím nemáme ponětí. Samozřejmě, stále tu jsou příplatkové vzduchové trysky, které mají akcelerační schopnosti civilního Roadsteru posunout do mezí dnes stále jen těžko představitelných. Ovšem komplikace spojené s jejich používáním si asi dokážeme představit všichni. Pokud se tedy vůbec opravdu objeví.

A nakonec ty dvě dobré zprávy, i když podstatně stručnější. Musk totiž potvrdil vývoj dvou nových vozů. Ani zde nezaznělo nic dalšího, můžeme tedy začít spekulovat. Jedním z nich je pravděpodobně levná kompaktní Tesla, jejíž vývoj Musk nejdříve potvrdil, pak dementoval a pak zase potvrdil a jejíž údajné podobizny už nějakou dobu plní internet. Dále se má obecně za to, že je před dokončením facelift Modelu 3. Zda je tedy řeč o něm, nebo nějakém úplně jiném autě, jako obvykle ukáže až čas.

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Tesla prošlapává cestu, kterou před ní už mnohokrát někdo prošlapal. Je nezpochybnitelné, že sám Elon Musk je geniální byznysmen, ale Tesla jako autombilka už zřejmě tolik profesionálů nemá. Je jasné, že nejde postavit prodej 3+milionů aut na jednom modelu, prostě to lidi nechtěj, už jen protože to jezdí všude. Navíc ne každý má rád design Tesly a ne každý jméno. Proto má VAG Bentley, Porsche, Audi, VW, Škodu a Seat a pečlivě střeží jejich pozice na trhu, Stejně jako Toyota a taky proto Corolla není všude na světě stejné auto a taky proto Ford se svým OneFord pohořel.

Možná se teď láme chleba.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze