Dodávky objednaných Tesel Model S podle electrek.co aktuálně těžce zkoušejí toleranci zákazníků. Nehledě na samotné zpoždění náběhu výroby modernizované verze, automobilka bez jakéhokoliv vysvětlení či omluvy opakovaně posouvá termíny dodání, ruší již předem přidělené VIN zákazníkům (kteří si podle něj sjednávají pojištění a případně i úvěry) a často dodává vozy bez ohledu na pořadí, v jakém byly objednány. I tak trpělivým a loajálním fanouškům a kupcům, jako jsou ti teslovští, už začíná docházet trpělivost a začali si mezi sebou posílat a podepisovat otevřený dopis Tesle, v němž ji chtějí žádat o nápravu.
Our Letter of Support to @Tesla https://t.co/S3CgM30aY0. Hoping something changes soon.
— Sam Gabbay (@SamGabbay) July 28, 2021
Žádost nesměřuje ke zlepšení logistiky, která je i v Tesle aktuálně narušována čipovou krizí a dalšími faktory, ale je v ní požadována pouze lepší, možno říci i aspoň jakákoliv komunikace. Za akcí stojí Tesla Motors Club, sdružující majitele amerických elektromobilů. V dopise upozorňuje na problém v komunikaci, nacházející se za hranicemi lokálních prodejních týmů. Ty bývají zmatené stejně jako zákazníci, protože také nedostávají relevantní informace. Konfliktní situace, které kvůli tomu vznikají, vedou až k vzájemnému vyhýbání prodejního týmu a zákazníků. Následky jsou prý větší než pouhé frustrující prodlužování čekání na nový vůz. Mnozí zájemci se dostávají do problémů, když jim kvůli dalšímu předem neohlášenému zpoždění vyprší nabídka úvěru, případně musejí rušit už dohodnutý prodej stávajícího auta, což bývá v jejich případě zhusta také Tesla. A od Tesly se nedočkají žádné omluvy, natož kompenzace.
Na konci dopisu stojí: „Žádáme pouze komunikaci a cítíme, že zkušenost před převzetím objednaného zboží by měla odpovídat radosti a požitku po jeho převzetí. Tento dopis jsme nazvali podpůrným, protože chceme podpořit jak Teslu, tak nás samotné. Tesla nespoléhá na tradiční reklamu, za ni mluví její zákazníci. Proto chceme normální, slušnou a konzistentní komunikaci.“
Komentář redakce
Není to poprvé, kdy selhává výměna informací mezi Teslou a vnějším světem. Jenže zatímco absence PR oddělení a nekomunikace s novináři je zřejmě součástí strategie, takto nechávat na holičkách své nejcennější zákazníky, kteří si opakovaně kupují vrcholné Tesly s největšími maržemi, by se mohlo automobilce, která už dávno není solitérem a zisková byla stále ještě výrazně menší část své krátké historie, šeredně vymstít. I ti nejloajálnější klienti by se jednoho dne mohli naštvat a své miliony odnést ke konkurenci. Zatím lze jen ocenit jejich trpělivost a slušnost, s níž žádají něco, co má být u normální firmy v normálním tržním prostředí naprostou samozřejmostí.
Technické parametry Tesla Model S Long Range Plus
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 970 × 2 037 × 1 445 mm, 2 290 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 398 kW, 541 koní, točivý moment: 755 Nm |
Baterie | 100 kWh (95 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: NACS, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,6 kWh / 100 km, dojezd: 652 km |
Cena od | 2 187 700 Kč |