V květnu tohoto roku si Hans Adam Schanz pořídil vozidlo Scania pro elektrifikovanou dálnici. Jeho firma Spedition Schanz přepravuje zboží několikrát denně z Odenwaldu do Frankfurtu pomocí hybridní Scanie R 450, která využívá trolejové vedení na dálnici A5.
Spedition Schanz každý den přepravuje 100 až 150 tun barev z Odenwaldu do Frankfurtu a trasa jeho vozidel vede mimo jiné pod pětikilometrovým pilotním trolejovým vedením dálnice A5. Scania je výhradním dodavatelem pro testovací provoz financovaný německým ministerstvem životního prostředí, ochrany přírody a jaderné bezpečnosti. V nadcházejících měsících budou pro tento projekt v Hesensku dodána další čtyři hybridní vozidla značky Scania.
Generální ředitelé Spedition Schanz Christine Hemmel a Kerstin Seibert jsou nadšeni, že jako první v Německu obdrželi nákladní vozidla Scania pro elektrifikovanou dálnici. „Když se nás zeptali, zda se chceme do projektu přidat, dvakrát jsme nepřemýšleli,“ říká Hemmel. „Naše společnost Schanz myslí na životní prostředí,“ dodává. Podle Seiberta rodinný podnik vždy toužil po tom zkusit něco nového. „Technologie elektrifikovaných silnic vypadá velmi slibně a jsme rádi, když se dozvíme více o tom, jak to celé funguje v praxi,“ říká.
Thomas Schmieder sedí za volantem hybridního vozidla Scania, kterému říkají EL-LEON. Je jedním ze tří řidičů ve Spedition Schanz, kteří byli vyškoleni na tento nový typ vozu. Právě kvůli němu se ucházel o práci ve společnosti Schanz. „Četl jsem, že se Spedition Schanz bude účastnit pilotního projektu a okamžitě mne to začalo zajímat. Elektromobilita prochází vzrušujícím vývojem. Podle mne je v ní budoucnost a já chci být její součástí,“ objasňuje Schmieder motivaci ucházet se o toto zaměstnání.
Provoz elektrifikovaných silnic v Hesensku doplní další dva pokusy ve Šlesvicku-Holštýnsku a Bádensku-Württembersku. „Tyto testy určí, zda je technologie v reálných provozech životaschopná a lze ji použít pro přepravu zboží s nízkými emisemi uhlíku a hlukem,“ říká produktový manažer Stefan Ziegert, Sustainable Transport Solutions, Scania Deutschland Österreich. „Budeme hledat odpovědi na otázky, kolik CO2 lze ušetřit, jak fungují vozidla za různých podmínek, kolik energie musí být dodáno nejen k provozu, ale také k nabíjení baterií, atd.“