Tahače Scania míří na německé elektrifikované dálnice

Tahače Scania míří na německé elektrifikované dálnice
4
  • Scania vyhrála veřejnou soutěž vypsanou německým ministerstvem životního prostředí
  • Na testovacích trasách bude jezdit hned 15 tahačů

Společnost Scania se chystá dodat vozidla pro tři německé elektrifikované dálnice v rámci zkušebního provozu, který by měl být zahájen v letošním roce. Rozhodnutí bylo přijato jménem německého Spolkového ministerstva životního prostředí, ochrany přírody a jaderné bezpečnosti po uskutečnění veřejné soutěže.

Scania na elektrifikované dálnici

Zkušební provoz bude nejdříve zahájen v Hesensku na dálnici A5, kde byla dokončena pětikilometrová infrastruktura elektrifikované dálnice s nadzemním napájecím systémem v obou směrech. Další elektrifikovaný úsek bude na dálnici A1 do přístavu Lübeck se stacionární nabíjecí stanicí plánovanou v přístavu. Očekává se, že tento dálniční úsek bude otevřen v létě 2019. A konečně třetí elektrifikovaná dálnice by měla být počátkem roku 2020 vybudována v Bádensku-Württembersku na části spolkové silnice B462.

15 nákladních vozidel bude vybaveno pantografovými sběrači pro nabíjení během jízdy vyvinutými společností Siemens, které budou namontovány na rámu za kabinou. Tato nákladní vozidla budou používána dopravními společnostmi v rámci reálných přepravních operací. Dodání prvního hybridního nákladního vozidla R 450 od společnosti Scania pro Hesensko je plánováno na květen 2019. Kromě dodání nákladních vozidel bude mít společnost Scania na starost údržbu vozidel a sběr dat ze zkušebního provozu.

Na rozdíl od osobních automobilů, které zůstávají většinu dne nehybně zaparkovány, jsou nákladní vozidla po dlouhé hodiny nasazena v dopravních operacích, přičemž nutnost zastavení za účelem nabití by mohla jejich provoz velmi narušovat. Elektrifikované dálnice nabízejí rozumné a efektivní nabíjení na cestách. Řešení rovněž šetří akumulátory a snižuje zatížení energetické sítě,“ říká Magnus Höglund, vedoucí oddělení systému elektrifikovaných silnic ve společnosti Scania.

Podle několika studií jsou elektrifikované dálnice alternativou, která pomůže výrazně snížit emise CO2. Technologie elektrifikovaných silnic je jednou ze součástí řešení udržitelné dopravy společnosti Scania, která se nyní rovněž testuje na německých silnicích.

Diskuze ke článku
august formánek
Nejde o nic jiného než o trolejbusy, které byly s velkou slávou v ČSSR likvidovány.
Pavel
ano elektrifikovaná dálnice to bude super , proto se likvidovaly bilbordy ,aby řidiči nebouraly do jejich stojanů
Vlasta
_Co takhle zboží na vlak železnice už existuje.
tom
Tesim se na elektromobily (jako je Tesla), ale tohle co je to za blbost? Co jako chteji testovat na 5km elektrifikovane dalnice? Kdyz pojedou 60km/h tak maj celej 5minut na nabíjení :D k čemu to jako je??? Krom vejvaru z dotací užitečnost 0

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze