Německá vláda v pátek rozhodla o tom, že se bude podílet na spolufinancování výzkumného projektu testování a vývoje elektrifikovaných dálnic, tzv. eHighways. Volkswagen Group Research a společnost Siemens pro tento projekt společně vyvíjejí technologie, zatímco hybridní nákladní vozidla dodá Scania. Výzkum je zatím v přípravné fázi a před zahájením výstavby tří různých zkušebních úseků na německých veřejných komunikacích. Elektrická energie bude vozidlům dodávána z nadzemního vedení.
Projekt „Nákladní vozidla pro německé elektrifikované dálnice“ má za cíl snížit emise uhlíku z nákladních vozidel pro dálkovou přepravu. Během let 2019 a 2020 budou vozidla s elektrickým pohonem testována na třech nových německých „eHighways“. Projekt je spolufinancován německou vládou prostřednictvím Spolkového ministerstva životního prostředí, ochrany přírody a jaderné bezpečnosti.
Jedna zkušební trasa bude postavena v oblasti Schleswigu-Holsteinu na dálnici A1 poblíž přístavního města Lübeck, další v Hesensku na A5 jižně od Frankfurtu a třetí pak v Bádensku-Württembersku na silnici B462.
„Scania vidí elektrifikované silnice jako jednu z nadějných technologií pro udržitelnou budoucnost dálkové nákladní dopravy. Elektrifikace vozidel se rychle vyvíjí a díky dopadům na životní prostředí, společnost a náklady bude hrát důležitou roli při přechodu na přepravní systém bez fosilních paliv,“ říká Claes Erixon, výkonný viceprezident výzkumu a vývoje společnosti Scania.
Výzkumný projekt řídí společnost Volkswagen Group Research, která přispívá svými zdroji a znalostmi týkajícími se elektrifikace osobních vozidel. V první fázi projektu dodá Scania dva elektrické hybridní prototypy nákladních vozidel s různými pohonnými jednotkami: jeden bude mít baterii s kapacitou 15 kWh, druhý naopak hned několik akumulátorů pro větší kapacitu.
Stejně jako při jízdách elektrických hybridních nákladních vozidel společnosti Scania na elektrifikovaných silnicích ve Švédsku, což je vůbec první veřejný testovací úsek s touto technologií na světě, budou v Německu vozidla Scania vybavena pantografem vyvinutým společností Siemens.
„Scania vstoupí do tohoto nového projektu se všemi zkušenostmi ze Švédska. V Německu budou patřit mezi nejdůležitější zkoumané oblasti analýza a optimalizace koncepce hnacího ústrojí, správa energie, hybridní přenos, stárnutí baterie a nová generace chladicího systému,“ říká Christer Thorén, projektový manažer pro elektrické silniční technologie ve společnosti Scania.
Scania pracuje na několika projektech zaměřených na posun směrem k udržitelnému dopravnímu systému a urychlení pokroku elektrifikace pro městskou a dálkovou přepravu. Společnost Scania se rovněž účastní švédsko-německé vládní iniciativy v oblasti mobility a elektrických silnic. Konkrétní projekty partnerství jako „Nákladní vozidla pro německé eHighways“ jsou dalším důkazem přístupu Scanie k inovacím. Spoluprací s partnery z veřejného a soukromého sektoru se snaží najít co nejkratší cestu a čas pro udržitelný dopravní systém.