Autobus, to už dnes není jen naftový motor, ačkoli jich je stále většina. Čím dal častěji se ke slovu hlásí pohon na CNG, LNG i elektřina. Svůj elektrifikovaný repertoár posiluje Scania hybridním model Interlink Low Decker. Scania Low Decker nyní můžete pořídit s pohonem na naftu, bionaftu, CNG, etanol a nově také s hybridním pohonem.
„Zrychlující se růst obyvatel ve světě spočívá zejména v prudkém osídlování příměstských oblastí než center měst. To znamená delší dojíždění do práce a trojnásobě větší spotřebu paliva. Proto se musíme víc soustředit na nalezení nefosilních alternativ pro toto cestování,“ říká Karin Rådströmová, vedoucí oddělení autobusů společnosti Scania.
„Společnost Scania má nejširší repertoár s nejširším výběrem alternativních paliv na trhu,“ dodává Rådströmová. „Společnost Scania poskytuje zákazníkům vynikající svobodu volby, aby s udrženou celkovou provozní ekonomikou uskutečnila nezbytný posun k udržitelnějším službám osobní dopravy.“
S elektrobusy už experimentuje i Dopravní podnik města Praha. A nejen s elektrobusy. Zmínit můžeme i „trolejbus“, který v Praze znovu jezdí po 45leté pauze, nebo spoustu autobusů, které jezdí na CNG. Zdaleka nejdále je nejspíše Hradec Králové, který v posledních měsících podepsal několik kontraktů ohledně nákupu elektrobusů. V běžném provozu se elektrobusy můžete svézt také v Třinci.
Zdroj: scania.com