Elektrický autobus, který pražský dopravní podnik využívá na svých linkách, zdolal první významnou metu. Elektrobus s modelovým označením SOR/Cegelec EBN 11 pokořil hranici sta tisíc kilometrů. Stačilo mu na to pouze 18 měsíců.
„V poslední době je velmi aktuální otázka kvality ovzduší a my se snažíme dělat koncepční kroky, jak se do budoucna se smogem vypořádat. Elektromobilita v rámci městské hromadné dopravy je jedním z řešení, které přinese opravdový efekt a sto tisíc najetých kilometrů v ostrém provozu ukazuje, že zvolené technologie jsou správné a jsme na správné cestě,“ říká Adriana Krnáčová, primátorka hlavního města Prahy.
Na tachometru elektrobusu naskočilo tisíc kilometrů 22.2. přesně v 7:57 hodin. Šlo o linku 213 mezi zastávkami Bělocerkevská a Želivského.
"Elektrobusy jsou skvělé, musejí mít jasně deklarovanou podporu. Mám pocit, že musíme více říkat, jaké jsou výhody elektromobility. V individuální dopravě už máme jasnou podporu, třeba parkování elektromobilů za hubičku. V elektrobusové musíme hodně přidat. Hlavně máme úkol pro vývojáře a výrobce, aby se rychleji zaváděly technologie, které nám umožní elektrobusy nasadit plošně. Jsem rád, že Praha i její firmy v tomto ohledu nespí a že Dopravní podnik v průzkumu dokázal, že elektrobusy zvládají desítky tisíc kilometrů bez problémů," doplnil primátorku náměstek pro dopravu, sport a volný čas Petr Dolínek.
Prozatímní výsledky ukazují, že i v zimě, kdy stoupá spotřeba především na vytápění, se dá jezdit zhruba s polovičními náklady oproti naftovému autobusu. V letních měsících jde o úsporu až 70 procent. Největší investice si tak žádá pořízení samotných elektrobusů a vystavění nabíjecí infrastruktury.
„Zkušební provoz elektrobusu byl zahájen 1. září 2015 a průběžné provozní výsledky nám potvrzují, že se jedná o budoucnost bezemisní městské dopravy,“ dodal Martin Gillar, předseda představenstva a generální ředitel DPP.
Zdroj: tisková zpráva