Magistrát hlavního města Prahy revidoval svůj operační program, aby lépe odpovídal aktuálním požadavkům na čerpání prostředků a potřebám hlavního města. Nově magistrát ve spolupráci s evropskými fondy podpoří v hlavním městě elektromobilitu. Díky tomu vznikl nový specifický cíl pro rozvoj nízkoemisní mobility v oblasti městské dopravy v uličním provozu, který má především snížit emise z provozu městské hromadné dopravy. V rámci tohoto specifického cíle Praha zavede a odzkouší provoz elektrobusů na linkách 104 a 207. Ročně by tak mělo jen na těchto dvou linkách dojít k úspoře více než 12 tun emisí prachu, oxidu siřičitého a oxidu dusíku. Zároveň dojde k roční úspoře 155 tun oxidu uhličitého.
„Vzniká zde významný synergický efekt, neboť elektromobilita neprodukuje žádné lokální emise a zároveň vede ke snižování uhlíkové stopy dopravy. Vozidla s elektrickým pohonem také snižují hluk z dopravy,“ uvedla radní hlavního města pro oblast školství a evropské fondy Irena Ropková. Magistrát očekává velkou úsporu emisí CO2 také od vybudování záchytných parkovišť systému P+R v Radotíně a na Černém Mostě, v rámci kterých vznikne celkem přes 1 000 parkovacích míst, 14 přitom bude vyhrazeno pro dobíjení elektromobilů.
Nejde však ani zdaleka o první elektrobus v pražské dopravě. Na takové lince 213 jezdí elektrobus s modelovým označením SOR/Cegelec EBN 11, který již před rokem pokořil hranici sto tisíc ujetých kilometrů. Po Praze také jezdí soukromé autobusy na lince BB1 a BB2, které spojují multifunkční areál BB Centrum a stanici metra Budějovická. To však nic není s čínským Šen-čenem, který kompletně přešel na elektrobusy. Celkově jich má 16 tisíc a padly na to nemalé investice. V roce 2017 město vynaložilo 10,6 miliardy korun na podporu infrastruktury a dalších potřebných věcí. Vzniklo tak 8 tisíc nabíjecích stanic, které jsou na 510 autobusových zastávkách.
Zdroj: tisková zpráva