Na letiště začnou od roku 2023 jezdit bezemisní velkokapacitní trolejbusy

Na letiště začnou od roku 2023 jezdit bezemisní velkokapacitní trolejbusy
  • Místo současných autobusů na lince 119 bude v roce 2023 Prahu křižovat 20 elektrobusů
  • Budou stát 600 milionů korun

Namísto současných autobusů 119 se cestující od roku 2023 svezou na letiště velkokapacitními trolejbusy, jak píše praha.eu. Prioritou náměstka pro dopravu Adama Scheinherra je výstavba železniční rychlodráhy, ta je ale investicí Správy železniční dopravní cesty a dokončena bude nejdříve v roce 2028. Trolejbusy tak cestujícím i místním obyvatelům uleví výrazně dříve a navíc bude infrastruktura moci být následně využita pro prodloužení tramvajové tratě z Divoké Šárky na Dědinu.


Prioritou je pro nás stále rychlodráha na letiště, která je investicí Správy železniční dopravní cesty a intenzivně na ní spolupracujeme. Kvůli velikosti stavby je to ale řešení nejdřív pro rok 2028. My jsme se rozhodli ulehčit cestujícím co nejdřív. Proto trasu linky 119 zelektrifikujeme a pořídíme dvacet velkokapacitních tříčlánkových bateriových trolejbusů. Budou mít na délku 25 metrů, čímž se výrazně zlepší komfort cestujících, ulehčíme dopravě tím, že nebudeme přidávat další autobusové spoje, a zároveň snížíme výfukové emise na nulu,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Elektrifikace linky 119 využívá synergií v rámci tramvajové napájecí sítě a počítá s provozem většiny vybudované infrastruktury a bateriových tříčlánkových trolejbusů i po zprovoznění železničního napojení na letiště. Vybudovaná infrastruktura bude využita pro prodloužení tramvajové tratě z Divoké Šárky na Dědinu a trolejbusy Praha vyšle na nové elektrifikované linky, například na přetěžovanou linku 112. „Myslíme i na dobu, kdy se na letiště bude moci jezdit vlakem. Vybudovaná infrastruktura i trolejbusy totiž snadno najdou využití jinde,” doplnil náměstek Scheinherr.

Praha chce využívat moderní technologie ve všech oblastech dopravy včetně nekolejové elektromobility s cílem snížit emisní zátěž a další negativní dopady provozu naftových vozidel. Rozhodnutí Rady hl. m. Prahy je v souladu s cíli v rámci Klimatického závazku hlavního města Prahy a zastupitelstvem schváleným Plánem udržitelné mobility.

Na lince 119 je dnes zajištěn intenzivní provoz autobusů v intervalu 3 až 5 minut, přičemž celkový počet spojů v jednom směru je až 250. I navzdory nabízenému intervalu dochází k nárazovému přetěžování a zkrácení intervalu by bylo s ohledem na provoz v oblasti Prahy 6 a ekonomiku neefektivní.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze