Pražský trolejbus už najíždí první kilometry. Podívejte se na první fotografie

Fotogalerie
6
Pražský trolejbus už najíždí první kilometry. Podívejte se na první fotografie
  • Dnes 10. října 2017 vyjel do pražských ulic poprvé po desítkách let trolejbus
  • 15. října 2017 v 10:00 budou slavnostně zahájeny zkušební jízdy
  • Testovací linka povede od metra Palmovka k metru Letňany
  • Oficiálně se nemluví o trolejbusech, ale o dynamicky nabíjených elektrobusech

Po čtyřiceti pěti letech se fandové trolejbusů a pamětníci dočkali. Za několik dní, 15. října 2017, bude zahájen testovací provoz na první pražské trolejbusové lince. Včera 9. října byly ukončeny poslední dokončovací práce na trolejovém vedení a dnes ráno vyjely 3 montážní vozidla vrchního vedení na poslední prohlídku, která spočívá v měření geometrické polohy trolejí a v definitivním dotažení všech upevňovacích šroubů a matic.

Dnes, 10. října 2017 po desáté hodině, vyjel první trolejbus na zkušební trolejbusovou trať. Po bezmála 45 letech je to první trolejbus, který jezdí vlastní silou na nově vybudované trolejbusové trati v Praze.

Trolejbus, který najíždí svoje první kilometry, se podstatně liší od svých předchůdců, kteří pražské ulice brázdili v minulosti. Hlavní odlišnost spočívá v pomocném bateriovém pohonu, který umožňuje ujet přes 10 km mimo troleje. Takové vozidlo se nazývá též parciální trolejbus, avšak Praha prosazuje modernější název „elektrobus s dynamickým nabíjením“.

Vozidlo, které jezdí v Praze, je parciální trolejbus typu SOR TNB 12 s elektrickou výzbrojí firmy RAIL Electronics CZ. Tento trolejbus byl představen na výstavě CZECHBUS 2016. Vůz je vybaven bateriemi o kapacitě 56,4 kWh, které jsou umístěny na střeše. Baterie se nabíjejí rekuperačně při brzdění, přes tyčové sběrače při jízdě nebo stání pod trolejí nebo v garáži prostřednictvím zásuvky. Tyčové sběrače jsou poloautomatické. To znamená, že kvůli stažení sběračů nebo zpětného natrolejování, které probíhá s pomocí naváděcích stříšek, nemusí vozidlo zastavit a řidič vystoupit z vozidla. Trakční motor má výkon 175 kW a pohání zadní nápravu. Vozidlo je majetkem SOR Libchavy a je zapůjčeno z Brna, kde zkušebně jezdí s cestujícími.

Podívejte se na naší fotogalerii, jak to prvnímu pražskému parciálnímu trolejbusu při prvních jízdách slušelo. Po rozkliknutí té které fotografie si můžete přečíst i stručný komentář.

Diskuze ke článku
Evžen
Pamatuji poslední linku v Praze. Jezdila do toho strahovského kopce a nahoře to vinutí el-motoru dost smrdělo. V roce 1971 skončila tato poslední linka, hlavní nevýhodou oproti operatívnějším autobusům byly troleje. Dnes v Praze autobusy jezdí na řepku a smrdí to více než to zahřáté vinutí elektromotoru.Osobně jsem pro návrat trolejbusů.
Milan Pozník
Milan Pozník
nechápu proč už dávno místo mnohých autobusů nejezdi po praze trolejbusy.
chci být anonymní
Trapárna
Anonymous
Není to pražský, ale brněnský trolejbus!

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze