V Ostravě dosud běžně jezdí starší trolejbusy typu 21Tr, který byl jako poslední vyvinut a také vyráběn v dnes již zrušeném a zbořeném závodě Škoda Ostrov. Právě tato více než dvacetiletá nízkopodlažní vozidla má kompletně nahradit dodávka zcela nového typu Škoda T'CITY 36Tr. Ten je v novodobé historii Škody Transportation přelomovým, protože firma po dlouhých desetiletích opět používá ke stavbě trolejbusů karoserie z vlastních zdrojů, v tomto případě pocházející od partnerské firmy Temsa v Turecku, v níž má PPF jako vlastník Škody Transportation poloviční podíl. Ostrava bude vůbec prvním městem, kde budou tyto zbrusu nové typy jezdit.
Nízkopodlažní trolejbus standardní délky 12 m nabídne klimatizaci, USB zásuvky pro cestující, moderní informační systém a všechny ostatní novodobé vymoženosti. Podlahu má ve standardní výšce 340 mm nad vozovkou, pobere 85 cestujících, z toho 27 na sedadlech a jednoho vozíčkáře či kočárek. Dosáhne nejvyšší rychlosti 65 km/h. Vybaven je v tomto případě na přání ostravského podniku (DPO) trakčními bateriemi, které vystačí minimálně na 12 km plnohodnotné jízdy i v místech bez troleje. To umožní DPO nahradit i část navazujících autobusových linek a omezit počet nutných přestupů. Nová vozidla by měla začít obsluhovat Ostravu od února 2023, vysoutěžená cena byla nižší, než se předpokládalo, a jeden vůz vyšel na 11,2 milionu korun.