Dopravní podnik Ostrava (DPO) uzavřel se Škoda Group rámcovou smlouvu na dodávku až 16 nových bateriových trolejbusů Škoda 26Tr. Čtrnáct vozidel je objednáno v základním plnění, další dvě tvoří opci. První dodávky proběhnou v roce 2027, přičemž celková hodnota zakázky přesahuje 268 milionů korun.
„Výhoda je, že vozidlo může obsloužit i ulice, kde nejsou natažené dráty, a přitom zůstává plně elektrické, tedy tiché a bez emisí. Mimo trolejové vedení přepne trolejbus na bateriový pohon a pojede jako elektrobus,“ říká generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys a dodává: „Nové trolejbusy budou vybaveny i celovozovou klimatizací, kamerovým systémem včetně kolizní kamery. Cestujícím tak chceme zajistit maximální komfort a bezpečí.“
Nové dvounápravové trolejbusy budou plně nízkopodlažní, klimatizované a vybavené moderním informačním a odbavovacím systémem. O bezpečnost cestujících i řidičů se postará kamerový systém včetně kolizní kamery. Díky trakčním bateriím s dojezdem minimálně 15 kilometrů dokážou vozy jezdit i mimo trolejové vedení. To umožní rozšíření provozu do nových čtvrtí, zachování spojů během výluk či objížděk a zároveň bezemisní provoz i v místech bez infrastruktury.
„Ostrava dlouhodobě patří mezi nejprogresivnější města v oblasti městské dopravy a my si velmi vážíme pokračování spolupráce. Nové trolejbusy 26Tr s bateriovým dojezdem přinesou dopravci i cestujícím vyšší flexibilitu, komfort a provozní efektivitu,“ uvádí Karel Majer, předseda představenstva Škoda Electric ve Škoda Group.
DPO aktuálně provozuje 75 trolejbusů, z toho 58 vozidel značky Škoda (23× 26Tr, 17× 27Tr, 18× 36Tr). Nové trolejbusy tak navážou na stávající flotilu a sjednotí vozový park, což přinese jednodušší údržbu i provoz. Ostravská trolejbusová síť zahrnuje 12 linek, z toho 9 denních a 3 noční, a obsluhuje klíčové uzly města – včetně Hlavního nádraží, Mostu Miloše Sýkory nebo terminálu Hranečník.
Technické parametry Škoda 26Tr (pro Ostravu)
- Délka: 12 m
- Podlaha: plně nízkopodlažní, 2 místa pro kočárky nebo invalidní vozíky
- Pohon: elektrický trolejbus s trakčními bateriemi (min. 15 km dojezd bez trolejí)
- Výbava: klimatizace, moderní informační a odbavovací systém, kamerový dohled

