Pražské elektrobusy překonaly důležitý milník. Svezly více jak milion pasažérů

1
Pražské elektrobusy překonaly důležitý milník. Svezly více jak milion pasažérů
Fotografie: dpp.cz
  • V elektrobusech je k dispozici i připojení k internetu
  • Celkem autobusy najezdily více jak 70 tisíc kilometrů
  • Denně jeden autobus najezdí v průměru 100 kilometrů

O elektrobusech od společnosti SOR, které jezdí na pravidelné lince BB1 a BB2 v pražském BB Centru, už jistě víte, minimálně pokud patříte mezi naše pravidelné čtenáře. Těmto elektrobusům se nyní povedl překonat větší milník – celkově již přepravily více jak jeden milion cestujících.

Elektrobus SOR

Provoz dvou elektrobusů SOR EBN 9,5 byl v rámci bezplatných linek BB1 a BB2 zahájen v únoru 2016. K dnešnímu dni za svého nepřetržitého fungování přepravily již více než milion cestujících a najely přes 70 tisíc kilometrů. Elektrobusy mají velmi tichý chod a k dispozici je i bezplatné Wi-Fi připojení k internetu. Jeden elektrobus ujede denně v průměru 100 km a během 50 jízd přepraví na 1 800 cestujících.

„Těší nás jednak velký zájem cestující veřejnosti o elektrobusy na Praze 4 a také skutečnost, že přímo v lokalitě působnosti naší firmy můžeme propagovat elektromobilitu a jít tak příkladem i dalším firmám. Jde o logickou součást našich aktivit v oblasti rozvoje čisté mobility, kdy už více než 7 let cíleně vytváříme podmínky pro růst podílu elektrického pohonu v individuální i veřejné dopravě v ČR. Momentálně nabízíme nejen více než 85 veřejných dobíjecích stanic, z toho 35 rychlodobíjecích, ale i řadu navazujících služeb,“ říká Kamil Čermák, generální ředitel společnosti ČEZ ESCO.

„Oba elektrobusy najely dohromady už 70 865 kilometrů, mezi BB Centrem a Budějovickou jezdí každý pracovní den od rána do večera. Mile nás překvapují svou spolehlivostí i výdrží baterií, nemůžeme si na ně ani v nejmenším stěžovat. Pořídit je pro tyto linky, které každý den převezou stovky návštěvníků BB Centra, bylo rozhodně správným krokem,“ doplňuje Čermáka generální ředitel Arriva Daniel Adamka.

Věděli jste, že..

  • …aku baterie se 180 lithium-iontovými články mají celkovou kapacitu 172 kWh, což odpovídá průměrné denní spotřebě 25 českých domácností?
  • …energii pro nabití plné kapacity baterií jednoho elektrobusu dokázala loni Jaderná elektrárna Temelín vyrobit za necelou půl vteřinu?
  • …po celodenním provozu má elektrobus z trasy Budějovická – BB Centrum (při nabíjení 3× 400 V/32 A) opět 100% plné baterie za 6 hodin?
  • …samozřejmostí v elektrobusech na Brumlovce je připojení k internetu přes Wi-Fi?

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
horpak
Problém je ale stále to, že na širší elektromobilitu bychom potřebovali postavit minimálně ještě další 4 jaderné bloky VVER-1200, a i to by možná bylo ještě málo. A to vzhledem k tomu, jak se u nás všechno dlouho řeší, nevidím moc reálně. Nejhorší je, že Dukovany skončí už za cca 20 let a pak na tom bude česká energetika ještě hůře než teď...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze