Celých 60 tisíc kilometrů najezdily české elektrobusy značky SOR, které pravidelně cestují na pražské lince BB1 a BB2. Spoj mezi multifunkčním areálem BB Centrum a stanicí metra Budějovická přepravil již 800 tisíc pasažérů.
Nasazení prvních bezplatných elektrických autobusů do provozu pražské hromadné dopravy je společným projektem developerské a investiční společnosti PASSERINVEST GROUP, Skupiny ČEZ a dopravní společnosti ARRIVA, kterým chtějí přispět ke zlepšení životního prostředí a snížení dopravního hluku v BB Centru a okolí.
Elektrobusy automobilky SOR, která má své sídlo v Libchavách ve východních Čechách, byly nasazeny do provozu v průběhu února minulého roku. Každý elektrobus denně najezdí průměrné 100 kilometrů, což znamená zhruba 50 jízd. Naráz může cestovat až 73 pasažérů, tedy okolo 3 600 osob každý den.
V praktickém provozu se dokonce ukázalo, že elektrobusy jsou tišší než trolejbusy, protože v jejich interiéru není slyšet zvuk trolejí. Při brzdění nebo jízdě z kopce navíc elektrobus o výkonu 120 kW rekuperuje a dobíjí touto energií vlastní baterie. Dobré jízdní vlastnosti si vozy udržují po celý rok, stabilitě např. v zimním období při sněhu nebo náledí pomáhá zatížení zadní nápravy těžkými bateriemi.
Věděli jste, že..
- …akubaterie se 180 lithium-iontovými články mají celkovou kapacitu 172 kWh, což odpovídá průměrné denní spotřebě 25 českých domácností?
- …po celodenním provozu má elektrobus z trasy Budějovická – BB Centrum při nabíjení 3× 400 V/32 A opět plné baterie za 6 hodin?
- …je v elektrobusech v BB Centru samozřejmostí Wi-Fi pokrytí?
- …energii pro nabití plné kapacity baterií jednoho elektrobusu dokázala loni Jaderná elektrárna Temelín vyrobit za necelou půlvteřinu?
Zdroj: elektromobilita.cz