Scania G 320 Hybrid aneb když už i tahač má hybridní pohon

Scania G 320 Hybrid aneb když už i tahač má hybridní pohon
  • Baterie má využitelnou kapacitu 1,2 kWh a urazíte na ni až 2 kilometry
  • Pod kapotou pracuje devítilitrový naftový pětiválec
  • Jet můžete až 45 km/h, poté se o slovo přihlásí spalovací motor

Když se řekne hybrid, nejspíše se většině z vás představí osobní automobil. A někomu možná zároveň i vstanou hrůzou vlasy na hlavě. Hybrid může být také docela velké vozidlo, a to rovnou jedno z těch největších. Přesně takovým disponuje společnost Scania a my jsme se na tuto – momentálně stále ještě velkou raritu – byli podívat.

Model se jmenuje G 320 a pod kapotou spoléhá na devítilitrový řadový pětiválec s výkonem 320 koní a 1 600 Nm. Elektromotor o výkonu 174 koní a točivém momentu 1 050 Nm dokáže vzít vše do svých rukou zhruba na dva kilometry, a to až do rychlosti 45 km/h. Kapacita baterie je 4,8 kWh, ale využitelných je pouze 1,2 kWh.

Možná si říkáte, že dva kilometry jsou nic. Jenže díky hybridnímu pohonu dokážete jednak srazit spotřebu níže, a to až o 18 procent, a druhý důvod je, že můžete jezdit oblastí, kde je protihlukové nařízení. Při jízdě čistě na elektřinu se hladina hluku drží pod 71 dB. Díky tomu pak nepřicházíte o váš byznys. A to prosím vše při hmotnosti 15 tun.

Interiér se nese v obvyklém duchu, jen je tu jedno tlačítko navíc. Ovládá se jím hybridní pohon, tedy můžete přepnout výhradně na elektrický pohon. Už jízda s osobním vozem či elektromobilem je pro kolemjdoucí občas šokující, když daný vůz neprodukuje výrazný hluk spalovacího motoru. V případě Scanie G 320 je to ještě divnější, ale funkční.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze