Toyota spustila prodej prvních autobusů Sora na vodíkové palivové články. Název vznikl jako akronym složený ze slov Sky, Ocean, River, Air (Obloha, Oceán, Řeka, Vzduch) zastupujících cyklus vody na planetě Zemi.
Automobilka předpokládá, že ještě před Olympijskými a Paralympijskými hrami v Tokiu 2020 vyrobí přes 100 těchto autobusů určených zejména pro metropolitní oblast hlavního města Japonska. Více vodíkových autobusů v metropolitní oblasti má podle Toyoty zvyšovat i povědomí veřejnosti o tomto dopravním prostředku.
Toyota vloni zahájila celosvětovou kampaň „Start Your Impossible“, jejímž prostřednictvím se chce transformovat z klasické automobilky na firmu poskytující služby mobility. Výchozím postojem byla touha Toyoty přispět ke zlepšení života zákazníků i společnosti budováním inkluzivní a udržitelné společnosti, v níž je každý bez rozdílu motivován utkat se s nemožným. Při vývoji autobusů Sora se Toyota snažila navrhnout taková vozidla, která by zákazníkům poskytla svobodu pohybu a stala se neodmyslitelnými ikonami města.
Toyota plánuje vyrábět autobusy, které budou plně sloužit společnosti, a proto byl systém palivových článků TFCS (Toyota Fuel Cell System) pro autobusy Sora upraven tak, aby sloužil jako ekologický pohon i jako zdroj energie v případě přírodní katastrofy.
Autobus využívá u předních i zadních světlometů technologii LED. Vyšší bezpečnost je kladena i na okolní cestující. Ty rozpoznává hned osm kamer. Zajímavé je i automatické sklápění sedadel, která nejsou osazena. A důvod? Větší praktičnost při manipulaci s kočárkem či s invalidním vozíkem. Počet míst k sezení je 79. Vodíku se do útrob vejde 600 litrů
Zdroj: tisková zpráva