Scania uvádí na trh nové tahače. Ujedou až 350 km a vyhoví regionální přepravě

2
Scania uvádí na trh nové tahače. Ujedou až 350 km a vyhoví regionální přepravě
Fotografie: Scania
  • Na výběr budou dva typy kabiny
  • Baterie tahače mají kapacitu 624 kWh
  • Dojezd na jedno nabití činí až 350 km

Věrná svému plánu představit alespoň jedno elektrické vozidlo ročně, ukázala dnes společnost Scania poprvé novou generaci bateriových elektrických nákladních vozidel (BEV). Novinka, která je k dispozici s lůžkovou kabinou R nebo S, je součástí komplexního řešení, jež otevírá možnost elektrifikace pro celou řadu nejrůznějších nasazení. Do světa elektrifikované dopravy s ní tak bude moci vstoupit velké množství dalších zákazníků. Instalované baterie o kapacitě 624 kWh přinášejí zásadní zvýšení dojezdu a umožňují použití elektrických vozidel v regionální dálkové přepravě. „Tato premiéra představuje pro nás i naše partnery významný milník,“ říká Christian Levin, generální ředitel společnosti Scania. „Náš sortiment dnes rozšiřujeme ve všech směrech. Nabízíme nové možnosti našim zákazníků i celému dopravnímu ekosystému. Tato nákladní vozidla jsou součástí řešení, které obsahuje vše, co si dopravní průmysl toužící po elektrifikaci žádá.

Nová generace čistě elektrických nákladních vozidel staví na klasických hodnotách společnosti Scania, jako je modularita, udržitelnost a celková hospodárnost provozu. Navíc má potenciál vyrovnat nebo dokonce předčit to, co lze očekávat od konvenčních nákladních vozidel se spalovacím motorem. Scania i u svých nejnovějších elektrických vozidel nabízí veškerou podporu při jejich provozu. Nabízené služby z nich dělají kompletní řešení s nabíjením, financováním, pojištěním a údržbou. „Zařazení těchto řešení do portfolia společnosti Scania představuje zásadní změnu pro firmy, které chtějí omezit svoji uhlíkovou stopu,“ říká Fredrik Allard, senior viceprezident a vedoucí oddělení elektrifikace společnosti Scania. Ta představuje novou generaci bateriových elektrických nákladních vozidel s nulovými lokálními emisemi.

Jedná se o řešení vhodné pro regionální dálkovou dopravu s celkovou hmotností soupravy až 64 tun. Tento přírůstek do portfolia elektrifikovaných nákladních vozidel Scania je velkou příležitostí pro zákazníky, kteří chtějí omezit svoji uhlíkovou stopu a provozovat bezemisní vozidla s náklady, jež odpovídají nákladním vozidlům s dieselovým motorem. Na obrázku je vyobrazen tahač Scania 45 R pro dálkovou dopravu v konfiguraci 4×2. Nová nákladní vozidla Scania se k zákazníkům dostanou ve formě tahačů návěsů nebo jako nákladní vozidla, například pro přepravu potravin s řízenou teplotou. Dojezd se liší podle hmotnosti, konfigurace a charakteru tras, ale u tahače 4×2 se šesti bateriemi s celkovou kapacitou 624 kWh je možné počítat s dojezdem až 350 km mezi jednotlivými nabíjeními, přičemž se počítá s průměrnou dálniční rychlostí 80 km/h. Nejvýhodnější jsou pevně dané trasy, které umožňují plánované nabíjení v domovském depu nebo v cíli cesty.

Příležitostné nabíjení během povinného 45minutového odpočinku řidiče operativní dojezd samozřejmě dále zvýší. „Naše nabídka elektrifikovaných vozidel je nyní dostatečně vyspělá,“ říká Allard. „Dnešní premiéra významně doplňuje naše stávající hybridy a bateriové elektromobily pro městskou distribuci, které jsme představili v roce 2020. Nyní můžeme našim zákazníkům nabídnout udržitelné a pestré portfolio řešení s nulovými emisemi.“ Nová nákladní vozidla Scania BEV lze zpočátku objednat jako tahač 4×2 nebo jako podvozky v konfiguraci 6×2*4. Tahač 4×2 se šesti bateriemi bude mít kvůli instalaci baterií rozvor 4 150 mm, a bude tak využívat výhod evropského nařízení o zvětšených rozměrech vozidel. Celková hmotnost soupravy může dosáhnout až 64 tun. Nabíjecí výkon dosahuje 375 kW, což znamená, že hodina nabíjení zpravidla přidá přibližně 270 až 300 km dojezdu.

Trvalý výkon pohonného ústrojí v případě Scanií 45 R nebo S je 410 kW (558 koní). Výroba nové generace bateriového elektrického vozidla začne na podzim roku 2023. Pro společnost Scania bylo vždy důležité snižovat spotřebu, znovu používat díly a recyklovat materiály. Dostupnost nabíjecích řešení je pro evropské zákazníky, kteří chtějí začít pořizovat čistě elektrická nákladní vozidla ve větším měřítku, naprosto klíčová. Společnost Scania se proto spojila s globálními partnery, a pro své klienty je tak jediným kontaktním místem, kde mohou získat kompletní řešení pro dobíjení. To tak bude bezproblémové a připravené na budoucnost.

Diskuze ke článku
Frenki Hunter
Frenki Hunter
Cena bude jistě levná, že? Změna vozového parku přijde také na pár drobáčků, že? A dojezd v zimním období jistě bude "až" těch 350 km, že? Pane bože, za co?!

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze